نحوه دیلیت اکانت تلگرام

دیلیت اکانت تلگرام یکی از تکنیک هایی است که گاهاً کابران این پیامرسان نیاز دارند با آن آشنایی پیدا کرده و آنها را مورد استفاده قرار دهند. در واقع گاهی اوقات پیش می آید که کاربران شبکه های اجتماعی مختلف مثل telegram برای همیشه یا مدتی با دنبال کردن مراحل دیلیت اکانت تلگرام تصمیم به ترک رسانه‌های اجتماعی میی گیرند. در چنین حالتی معمولا به دلیل مشغله‌ های کاری و تحصیلی سعی می‌ کنند تا با دیلیت اکانت تلگرام یا هر برنامه دیگری از پیام رسان‌ ها و شبکه‌ های اجتماعی دوری کنند و در آینده و در زمان مناسبی مجددا این برنامه ها را نصب کرده و به آنها بازگردند. یکی از این رسانه‌های اجتماعی که از این دست اتفاقات در آن زیاد رخ می‌دهد و کاربران به دنبال آموزش روش های دیلیت کردن آن هستند، پیامرسان تلگرام است. کاربران این پیامرسان به دلایل مختلفی که پیش تر به آن اشاره شد، به دنبال حذف اکانت تلگرام هستند.

دیلیت اکانت تلگرام در گوشی های اندروید و آیفون تا حد زیادی شبیه به هم هستند و تفاوت چندانی بین آن ها وجود ندارد. هم چنین حذف اکانت تلگرام هم از طریق گوشی و هم از طریق کامپیوتر امکان پذیر است و تفاوت چندانی هم بین آن ها وجود ندارد. سوال دیگری که کاربران در خصوص این موضوع دارند این است که با حذف اکانت تلگرام چه می شود و چه اتفاقی برای اطلاعات و چت های آن ها می افتد ؟ چندبار دیلیت اکانت امکان پذیر است آیا می توان به تعداد نامحدود اکانت حذف کرد و مجددا با همان شماره اکانت جدید ساخت؟

دیلیت اکانت تلگرام به صورت کلی

تلگرام یکی از پیامرسان های شناخته شده در جهان است که به دلیل تاکیدی که روی سرعت و امنیت دارد در میان افراد در سرتاسر جهان به محبوبیت بالایی دست پیدا کرده است. شما می توانید از این پیامرسان روی هر دستگاهی استفاده کنید و از قابلیت های بی نظیر آن استفاده نمایید. اما موضوعی کهوجود دارد این است که گاهاٌ افراد به دنبال روش دیلیت اکانت تلگرام به صورت کلی هستند. موضوعی که در هنگام تلاش برای حذف اکانت تلگرام باید به خاطر داشته باشید این است که بعد از حذف برنامه با استفاده از یکی از روش هایی که در ادامه گفته می شود، تمامی اطلاعات شما مثل چت ها، مخاطبین، گروه ها و… نیز حذف می شود. پس اگر با علم به این موضوع همچنان قصد دارید مراحل مربوط به دیلیت اکانت تلگرام را دنبال کنید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

حذف خودکار اکانت تلگرام

از ابتدا قابلیتی در تلگرام تعبیه شده است که اگر برای مدتی طولانی در اکانت خود وارد نشوید، اکانت تلگرام به صورت خودکار حذف خواهد شد. معمولا تنظیمات این بخش به صورت پیش فرض روی 6 ماه قرار دارد و به این معنی است که اگر تا 6 ماه پس از آخرین زمان آنلاین بودن در تلگرام در اکانت خود آنلاین نشود، حذف خودکار اکانت تلگرام رخ می دهد.

برای این منظور شما باید مسیر زیر را دنبال نمایید:

  1. در اولین گام از فرآیند دیلیت اکانت تلگرام شما باید وارد برنامه تلگرام شده و سپس روی علامت 3 خط کلیک کنید.
  2. سپس لازم است از میان منوهای مختلفی که نمایش داده می شود، گزینه Settings یا تنظیمات را انتخاب نمایید تا وارد بخش تنظیمات تلگرام شوید
  3. در مرحله بعدی نیاز است از منوهای جدیدی که نمایش داده می شود، منو Privacy and Security یا حریم خصوصی و امنیت در نسخه فارسی را انتخاب نمایید.
  4. در نهایت نیز در صفحه جدید گزینه ای تحت عنوان Delete my account وجود دارد که از طریق آن می توانید گزینه If away for را انتخاب کرده و تعیین کنید که بعد از گذشت چه مدت زمانی از آخرین آنلاین بودن خود در تلگرام، فرآیند دیلیت اکانت خودکار تلگرام آغاز شود.
  5. حالا تنها کافی است یکی از گزینه‌ های حذف خودکار تلگرام را به دلخواه خود انتخاب کنید که کوتاه ترین آن بازه 1 ماهه و طولانی ترین آن 1 ساله است.
  1.  ابتدا باید وارد سایت حذف اکانت تلگرام یعنی my.telegram.org شوید. برای این کار باید از برنامه های تغییر آی پی استفاده کنید. 
  2. در این بخش تلگرام از شما می‌خواهد که شماره‌ی خود را وارد کنید. دقت کنید که شما باید شماره‌ی خود را با پیش‌شماره‌ی کشور خود وارد نمایید. به عنوان مثال کد ایران برای کاربران تلگرام 98+ است که باید به جای 0 در ابتدای شماره‌ی خود وارد کنید.
  3.  اگر مراحل قبل را به درستی انجام دهید، کد تایید تلگرام به اکانت فعال شما ارسال می‌ شود. به همین جهت باید وارد برنامه‌ی تلگرام شده و این کد را در حافظه‌ی خود کپی کنید. همچنین می‌توانید آن را به صورت دستی در سایت وارد کنید و سپس گزینه Sign in را انتخاب کنید.
  4. در ادامه‌ی مراحل دیلیت اکانت تلگرام ، در صفحه‌ی زیر با انتخاب گزینه‌ی Delete Account به صفحه‌ی حذف حساب کاربری تلگرام خود منتقل می‌شوید.
  5. در این صفحه telegram به شما هشدار می‌دهد که در صورت حذف اکانت خود، تمامی پیام‌ها، مخاطبین، گروه‌ها و سایر اطلاعات شما پاک خواهد شد.
  6. در صورتی که با این موارد مشکلی ندارید، می‌توانید با کلیک روی دکمه‌ی آبی رنگ حساب خود را حذف کنید.
  7. در این قسمت قبل از کلیک روی Delete My Account شما می‌توانید با ارسال مشکل خود به تلگرام دلیل حذف اکانت خود را بیان کنید. برای این کار کافی است در کادر سفید رنگ مشکل خود را یادداشت کنید.
  8.  پس از کلیک برای حذف، تلگرام برای اطمینان خاطر از شما می‌پرسد که آیا برای حذف اکانت خود مطمئن هستید؟ با کلیک روی دکمه‌ی قرمز رنگ حساب شما به کلی از بین خواهد رفت.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد