معرفی بهترین انیمه های 2020

همه ی ما در دوران کودکی و نوجوانی خود انیمه های زیادی در ژانرهای متفاوتی دیده ایم و کلی با آنها خاطره داشته ایم. مگر می شود کسی انیمه سریالی فوتبالیست ها را فراموش کند. کل روز را به انتظار قسمت بعدی آن می نشستیم تا ببینیم آیا توپ وارد دروازه می شود یا نه. انیمه ها در واقع سبکی از نقاشی و پویانمایی با کامپیوتر است که معمولا بر اساس مجموعه های مانگا ساخته شده اند و ماجراهایی فراتر از واقعیت و تخیلی دارند و ما را با دنیایی متفاوت رو به رو می کنند. در این قسمت می خواهیم شما را با بهترین انیمه های سال 2020 آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

معرفی بهترین انیمه های 2020

انیمه Sword Art Online

رمان‌های تخیلی هنر شمشیرزنی آنلاین یکی از محبوب ترین مانگاهای ژاپنی می باشد که استقبال زیاد از آن سبب شد تا فیلم و انیمه ای سریالی در سه فصل تولید شود و باز هم موفقیت خود را ثابت کند و در کشور های دیگری همچون آمریکا، مکزیک، استرالیا، فرانسه، آلمان، روسیه و کره‌جنوبی پخش شود. فصل اول این انیمه در تاریخ ۶ اکتبر ۲۰۱۸ تا تاریخ ۳۰ مارس ۲۰۱۹ اکران گردید. فصل دوم و سوم آن نیز همانند فصل اول بسیار جذاب می باشد و توانسته است نظر همه را به خود جلب کند.

انیمه Goblin Slayer Movie: Goblin’s Crown

Goblin Slayer Movie: Goblin’s Crown (جن کش: تاج و تخت جن ها) انیمه ای تخیلی به کارگردانی تاکاهارو اوزاکی بر اساس رمانی با همین نام و نویسندگی کومو کاگیو در ۱ فوریه ۲۰۲۰ توسط استودیو White Fox اکران گردید. ماجرای این انیمه از این قرار است که ماجراجویانی از سراسر جهان به منظور پیوستن به انجمن بزرگ آماده خدمت هستند. راهبه ای جوان نیز که تلاش کرده است تیم خود را تشکیل دهد اما با بحران بزرگی رو به رو می شود و می تواند به کمک گابلین کشی نجات پیدا کند. به همین دلیل راهبه نیز تصمیم می گیرد به این گابلین کش در رسیدن به هدفش یعنی از بین بردن تمام گابلین ها کمک کند.

Haikyuu!!: To the Top

انیمه آبشار سرنوشت!!!: به سوی قله نیز یکی دیگر از بهترین و محبوب ترین انیمه های سال 2020 است. فصل اول این انیمه زیبا و فلسفی در اکتبر سال ۲۰۱۶ به کارگردانی سوسومو میتسوناکا به عرصه تصویر کشیده است. آبشار سرنوشت نیز همچون دیگر انیمه ها ورزشی در مورد افرادی بازنده است که تلاش می کنند موفقیتی کسب کنند و در این میان با ماجراهای جالبی رو به رو می شوند. فصل چهارم این انیمه در دو بخش منتشر می شود. اولین بخش آن در تاریخ ۱۰ ژانویه 2020 پخش گردید و دیگری طبق برنامه ریزی ها باید در ۱۱ ژوئیه منتشر می گردید اما به دلیل شیوع  بیماری کرونا پخش آن به تعویق افتاده و تاریخ جدید آن هنوز مشخص نشده است.

انیمه Attack on Titan: The Final Season

انیمه ی زیبای حمله به تایتان بر اساس مجموعه مانگایی با همین نام ساخته شده است که فصل اول آن به کارگردانی تتسورو آراکی در تاریخ 6 آوریل 2013 پخش گردید و فصل دوم آن نیز به کارگردانی در سال 2017 به اکران درآمد و توانست توجه همگان را به جلب کند به طوری که طرفدارانش بی صبرانه منتظر فصل آخر آن هستند. ماجرای Attack on Titan از این قرار است که موجودات غول پیکری به نام تایتان تا مرز نابودی انسان ها پیش می روند و انسان نیز برای نجات جان بازماندگان دیوار بزرگی را احداث می کنند. اما تایتانی بزرگ موفق می شود این دیوار را خراب کند. با تخریب و کشته شدن مادر جوانی به نام ارن، او تصمیم می گیرد برای انتقام گرفتن از آن ها  به گروه مبارز ملحق شوند.

The Promised Neverland

امان از بیماری کرونا که همه را از کار و زندگی انداخته است. حتی اکران برخی از انیمه ها نیز به تعویق افتاده است که پخش انیمه The Promised Neverlan نیز از این ماجرا مستثنی نیست و طرفداران آن باید تا سال آینده منتظر اکرانش بمانند. این انیمه سریالی از روی کتاب کمیک به همین نام ساخته و به تصویر کشیده شده است و ماجرا در مورد شخصیت هایی به نام نورمن و اما است که از کودکی در پرورشگاهی با هم بزرگ شده اند. آنها متوجه می شوند که این پرورشگاه مکانی برای پرورش کودکان به منظور غذای شیاطین است.

انیمه To Your Eternity

خبر خوبی برای دوستداران انیمه های سریالی داریم به تازگی قرار است انیمه ای برگرفته از مانگایی تحت عنوان To Your Eternity به کارگردانی ماساهیکو موراتا در ماه اکتبر امسال توسط استودیوی Brain’s Base منتشر گردد. داستان آن درباره موجودی جاودانه و بی احساس و بودن هویتی به نام فوشیست که به زمین فرستاده شده است.  او می تواند به هر شکل و قالبی که در اطرافش است دربیاید. در این میان هنگامی که به شکل بچه ای تغییر ظاهر می دهد، زندگی و احساسات او را  بررسی می کند و سبب می شود مسیر زندگی اش عوض شود.

ترفندهای مخفی اینستاگرام

به نقل از برترین ها، تعداد زیاد کاربران باعث شده تا این شبکه‌اجتماعی زیر و بم‌های زیادی را برای تعامل کاربران در نظر بگیرد که بسیاری از آن‌ها خبری از این ترفند‌ها ندارند. با این حساب پیشنهاد می‌‌کنیم اگر شما هم از آن دسته کاربرانی هستید که روزانه چندین بار به اینستاگرام سر می‌زنید با فرا گرفتن ترفند‌های مخفی اینستاگرام استفاده بیشتری از این شبکه‌‌اجتماعی محبوب ببرید.

نکته: برای دسترسی به تمامی ترفند‌هایی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم باید حتماً آخرین نسخه اینستاگرام را روی گوشی خود نصب کرده باشید. به این نکته نیز اشاره کنیم این ترفند‌ها برای نسخه‌های اینستاگرام در گوشی‌های اندرویدی و آیفون‌ها کاربرد دارد.

زمانی که افراد مورد علاقه شما پست می‌گذارند، از این پست‌ها باخبر شوید

حتماً‌ برای شما هم پیش آمده است بخواهید هر زمان که فرد مورد نظر شما پستی را در اینستاگرام منتشر کرد از این پست باخبر شوید. خوبشختانه انجام این کار از آنچه فکر کنید هم در اینستاگرام راحت‌تر است و باید تنظیمات مربوط به دریافت اعلان برای پست‌های جدیدِ افراد مورد نظر خود را فعال کنید.

برای اینکار کافی است تا وارد پروفایل فرد مورد نظر رفته و بر روی سه نقطه‌ای که در قسمت بالا و سمت راست قرار گرفته است ضرب انگشت کنید، در نهایت نیز گزینه Turn on Post Notifications را از منویی که نمایان می‌شود فعال نمایید.

  • غیرفعال کردن دریافت اعلان برای پست‌ها

فرآیند غیرفعال کردن دریافت اعلان‌ برای پست‌های جدید نیز کار ساده‌ای است و همان‌ مراحلی که به آن اشاره کردیم را دنبال کنید. اما باید در نظر داشته باشید که دریافت اعلان‌های اینستاگرام در تنظیمات گوشی باید فعال باشد، برای این کار تنظیمات زیر را انجام دهید:

برای فعال کردن دریافت اعلان‌های اینستاگرام در آی‌پد و آیفون به قسمت Settings وارد شده و سپس بر روی گزینه Notifications ضرب انگشت کنید، در نهایت نیز قسمت Instagram را انتخاب کرده و سپس گزینه Allow Notifications را فعال نمایید.

جهت فعال کردن دریافت اعلان‌های اینستاگرام در دستگاه‌های اندرویدی نیز وارد منوی Settings شده و قسمت Apps را انتخاب کنید، سپس وارد گزینه Instagram شده و قسمت مربوط به نمایش اعلان‌های اینستاگرام را فعال کنید.

اضافه کردن فونت مخصوص به قسمت Bio در اینستاگرام

اگر می‌خواهید قسمت Bio در حساب‌کاربری شما با بقیه تمایز داشته باشید مراحل زیر را دنبال کنید.

برای اینکار باید از وی‌سایت‌های که با این هدف ایجاد شده‌اند کمک بگیرید. انجام این کار در گوشی‌های موبایل به شیوه زیر است:

در مرورگر اینترنت گوشی خود وب‌سایت lingojam.com را باز کنید و متن مورد نظر را در قسمت سمت چپ تایپ نمایید. سپس این متن در سمت راست با فونت‌های مخصوص و جالب نمایش داده می‌شود. در این مرحله کافی است تا متن نمایش داده شده در پنل سمت راست را کپی کنید و سپس وارد اپلیکیشن اینستاگرام شوید و پروفایل خود را انتخاب کنید. در این مرحله وارد گزینه Edit Profile شوید و قسمت Bio را فعال کنید. در نهایت کافی است فونتی که قبلاً کپی کرده‌اید را در این قسمت پیست نمایید.

برای اضافه کردن فونت مخصوص به قسمت Bio از طریق لپ‌تاپ یا کامپیوتر باید به وب‌سایت FontSpace مراجعه نمایید، سپس فونت دلخواه را با توجه سلیقه خود انتخاب کنید و آنرا از منوی Download به کامپیوتر خود بارگذاری کنید.

پس از دانلود و ذخیره این فایل، مرورگر وب‌ را در کامپیوتر باز کنید و به حساب کاربری خود در اینستاگرام وارد شوید، سپس گزینه Edit Profile را انتخاب کرده و فونت دانلود شده را در این قسمت پیست نمایید. در نهایت می‌توانید متن نمونه را با فونت جدید ویرایش کرده و در قسمت Bio استفاده کنید.

مشاهده تمامی پست‌هایی که لایک کرده‌اید

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که قصد داشته باشید تمامی پست‌هایی که در اینستاگرام لایک‌ کرده‌اید را در یک قسمت مرور کنید.

برای اینکار باید وارد پروفایل خود شوید و گزینه Options را انتخاب کنید، این گزینه در آیفون و آی‌پد با نماد چرخ دنده مشخص است و در اندروید آن‌ را با نماد سه نقطه خواهید یافت.

پس از اینکه گزینه Options را انتخاب کردید بر روی گزینه Posts you’ve Liked ضرب انگشت کنید.

در این مرحله به راحتی می‌توانید پست‌هایی را که لایک‌ کرده‌اید آنلایک کنید. برای این کار کافیست تا پست مورد نظر را انتخاب کرده و بر روی نماد قلب که به رنگ قرمز است ضرب انگشت کنید تا به رنگ سفید تغییر رنگ دهد. لازم به ذکر است کاربری که پست وی را پس از لایک، مجدد آنلایک کرده‌اید از این کار باخبر نخواهد شد.

ایجاد متن رنگین‌کمانی در استوری‌ها

ایجاد متن چندرنگ در استوری اینستاگرام یک ترفند مخفی نیست و بسیاری از کاربران از آن استفاده می‌کنند. ابتدا ابزار تایپ را انتخاب کنید، بعد از تایپ کاراکترها، هرکدام از حرف‌ها یا کلمات را انتخاب و سپس رنگشان را تغییر دهید. اما ایجاد متن رنگین‌کمانی از این هم بسیار ساده‌تر است.

برای اینکه چنین کاری را سریعاً انجام دهید، ابتدا متن را تایپ کنید و سپس کل آن را انتخاب کنید. بعد از انجام این کار، یک انگشت شست را بر نخستین رنگ در سمت راست قرار دهید و نگه دارید تا ابزار گرادیان پدیدار شود. انگشت شست دیگر را هم بر گوشه‌ی متن نگه دارید و همزمان با تغییر رنگ، آن انگشت قرار گرفته بر متن را حرکت دهید تا به‌راحتی متن شما به یک متن واجد رنگ‌های مختلف بدل شود.

جستجوی کاربران اینستاگرام بدون حساب‌کاربری

اینستاگرام این اجازه را به افرادی که حساب‌کاربری در این شبکه‌اجتماعی ایجاد نکرده‌اند می‌دهد تا بدون ثبت‌نام حساب‌های کاربری افراد، شرکت‌ها و برند‌های معتبر را مشاهده کنند.

برای این کار دو روش وجود دارد:

وارد کردن نام‌ کاربری مورد نظر در انتهای آدرس اینترنتی اینستاگرام

این روش بسیار ساده است و کافی است تا حساب‌کاربری که دنبال آن هستید را در انتهای آدرس اینترنتی اینستاگرام وارد کنید. برای نمونه جهت مشاهده پست‌هایی که در اینستاگرام برترین‌ها منتشر می‌کنیم کافیست تا نام Bartarinhacom را به انتهای آدرس اینستاگرام اضافه کنید. این آدرس باید به شکل https://www.instagram.com/bartarinacom تایپ شود.

مشاهده حساب کاربری مورد نظر در اینستاگرام به کمک گوگل

روش دیگر برای اینکه بدون ایجاد حساب‌کاربری، صفحه‌های مورد نظر در اینستاگرام را مشاهده کنید کمک گرفتن از گوگل است. با این حساب باید در موتور جستجوی گوگل عبارت Site:instagram.com (Name Of user) را تایپ کنید.

توضیح: منظور از Name Of user، حساب کاربری است که به دنبال آن در اینستاگرام هستید. این کار تمام نام‌های کاربری که در وب‌سایت اینستاگرام قرار دارد را با توجه به چیزی که تایپ کرده‌اید نمایش می‌دهد و به راحتی می‌‌توانید حساب کاربری مورد نظر را انتخاب و پست‌های این حساب را بدون ثبت‌نام در اینستاگرام مشاهده کنید.

مشاهده پست‌هایی که به تازگی دوستان شما لایک کرده‌ یا کامنت گذاشته‌اند

زمانی که به دنبال افرادی جدید برای دنبال کردن در اینستاگرام می‌گردید بهترین کار این است که از دوستان اینستاگرامی خود نظر بپرسید.

خوشبختانه اینستاگرام فکر اینجای کار را کرده است و به راحتی می توانید با مشاهده لایک‌ها و کامنت‌های اخیری که دوستان شما انجام داده‌اند با افرادی که دوستان شما دنبال کننده آن‌‌ها هستند به خوبی آشنا شوید.

برای این‌کار کافیست تا بر روی آیکون قلب که در پایین صفحه‌نمایش قرار گرفته است ضرب انگشت کنید، اولین چیزی که نمایان می‌شود فهرستی از لایک‌ها و کامنت‌هایی است که عکس‌های شما دریافت کرده‌اند.

در این قسمت تَب Following را انتخاب کنید تا به راحتی از فعالیت‌هایی که دوستان شما در اینستاگرام داشته‌اند باخبر شوید.

آپلود کردن ویدیوهای طولانی در استوری‌ها

استوری اینستاگرام فقط ویدیوهای ۱۵ ثانیه‌ای قبول می‌کند. در گذشته این موضوع باعث می‌شد افراد برای آپلود ویدیوهای طولانی‌تر، از اپلیکیشن‌های برش ویدیو استفاده کنند. اما مدت‌هاست که با آپلود ویدیوی طولانی به استوری، اپلیکیشن اینستاگرام آن را به‌صورت خودکار به ویدیوهای ۱۵ ثانیه‌ای تبدیل می‌کند.

برای این کار، ابتدا ویدیوی موردنظر خود را آپلود کنید و اگر بیشتر از ۱۵ ثانیه باشد، در قسمت پایین می‌توانید بخش‌های مختلف آن را که هرکدام ۱۵ ثانیه‌ای هستند، مشاهده کنید. سپس هرکدام از آن‌ها را انتخاب و به‌صورت جداگانه ویرایش کنید و در نهایت بر گزینه Next ضربه بزنید. با این کار، مجموعه‌ای از ویدیوها به‌صورت یکپارچه پشت سر یکدیگر نمایش داده می‌شوند.

اضافه کردن و مدیریت چندین حساب‌کاربری با یک گوشی

کاربران زیادی را سراغ داریم که می‌خواهند چندین حساب‌کاربری را در یک گوشی در کنار هم مدیریت کنند اما راه و چاه این کار را بلد نیستند. برای اینکار باید مراحل زیر را انجام دهید:

۱. وارد پروفایل اصلی خود شوید و بر روی آیکون سه‌نقطه که در بالا و سمت راست قرار دارد ضرب انگشت کنید، سپس گزینه Options را انتخاب نمایید.

۲. در این قسمت به سمت انتها اسکرول کنید و روی گزینه Add Account ضرب انگشت کنید.

۳. سپس به سادگی سایر حساب‌های کاربری اینستاگرام خود را وارد نمایید.

برای مشاهده پروفایل‌های مختلف کافی است تا روی عکس پروفایل خود در اینستاگرام ضرب‌انگشت طولانی کنید. برای انتخاب این پروفایل‌ها می‌توانید از قسمت Options اقدام نمایید.

تغییر چیدمان فیلتر‌ها و مخفی کردن آ‌ن‌ها

اگر از آن دسته کاربرانی هستید که زیاد به اینستاگرام سر می‌زنند به احتمال زیاد فیلترهای مورد علاقه‌ خود را می‌شناسید، از طرف دیگر بعضی از فیلترها نیز اصلاً به کار شما نمی‌آیند. برای ساده‌تر کردن فرآیند ویرایش عکس‌ها می‌توانید چیدمان فیلترها را تغییر داده و فیلترهای غیرضروری را مخفی کنید.

برای این کار باید یک پست جدید در اینستاگرام قرار داده و شروع به ویرایش آن کنید. زمانی که وارد صفحه‌ فیلترها شدید به منتهی‌الیه سمت راست حرکت کرده و گزینه Manage را انتخاب کنید.

برای تغییر چیدمان فیلترها، انگشت خود را بر روی سه خط خاکستری که در سمت چپ فیلترها وجود دارد نگه داشته و فیلتر مورد نظر را به بالا یا پایین حرکت دهید تا ترتیب قرار گرفتن چیدمان‌ها مطابق میل شما صورت گیرد. برای پنهان کردن یک فیلتر نیز کافیست تا چک‌مارک سمت راست فیلتر را غیر فعال کنید.

افزایش دوام تصاویر در استوری‌ها

اگر فکر می‌کنید دوام ۵ ثانیه‌ای تصاویر در استوری‌ها کافی نیست، با افزودن آهنگ به آن‌ها می‌توانید دوام آن‌ها را به ۱۵ ثانیه برسانید. البته باید خاطرنشان کنیم که این مشخصه در ایران و برخی از کشورها قابل استفاده نیست ولی با بهره‌گیری از ترفندهای خاصی می‌توانید آن را عملی کنید. در یک فرصت مناسب به این ترفندها می‌پردازیم.

بعد از انتخاب تصویر برای استوری، از بخش استیکر بر گزینه‌ی Music ضربه بزنید. سپس از بین آهنگ‌های موجود در اینستاگرام، یکی را انتخاب کنید. طول آهنگ می‌تواند بین ۵ تا ۱۵ ثانیه باشد و این چند ثانیه از آهنگ موردنظر را به‌راحتی می‌توانید مشخص کنید.

آنفالو کردن بدون اینکه واقعاً چنین کاری را انجام دهید

اگر از دست پست‌ها و استوری‌های برخی از کاربران عاصی شده‌اید، و به هر دلیلی نمی‌خواهید آن‌ها را آنفالو یا بلاک کنید، می‌توانید از این قابلیت اینستاگرام بهره ببرید. این سرویس چندین ماه قبل مشخصه میوت کردن پست‌ها و استوری‌ها را معرفی کرد که احتمالاً حالا بسیاری از کاربران با این موضوع آشنا هستند.

راحت‌ترین راه برای میوت کردن، نگه داشتن انگشت بر استوری افراد در تایم‌لاین است تا زمانی که گزینه‌ی Mute پدیدار شود. سپس با ضربه بر آن، می‌توانید فقط استوری یا استوری به همراه پست‌های کاربر مذکور را میوت کنید تا دیگر برای شما نمایش داده نشوند.

زمان‌بندی انتشار پست‌ها

این ویژگی‌ برای مجموعه‌های تجاری که در اینستاگرام فعالیت منظمی دارند و افرادی که می‌خواهند زمان انتشار پست‌ها را در آینده تنظیم کنند کاربرد زیادی دارد. از این طریق کاربران با حساب‌کاربری اینستاگرام خود از طریق نسخه‌ تحت‌وب این اپلیکیشن قادر به زمان‌بندی انتشار پست‌ها هستند.

ناگفته نماند دسترسی به این ویژگی برای کاربرانی که حساب‌ تجاری در اینستاگرام دارند فعال است. از طرف دیگر داشتن یک ابزار آنلاین برای انتشار محتوا نیز لازم است. برای اینکار باید تنظیمات اینستاگرام در قسمت Options بر روی Switch to business Profile اعمال شده باشد. سپس با استفاده از ابزارهای آنلاین قادر خواهید بود پروفایل اینستاگرامی که معرفی کرده‌اید را انتخاب و زمان‌بندی پست‌ها را انجام دهید.

در قسمت توضیحات پروفایل، سطر جدید ایجاد کنید

حتما دقت کرده‌اید که در حین نوشتن توضیحات در قسمت پروفایل امکان استفاده از کلید Enter در صفحه‌کلید گوشی ممکن نیست. از طرف دیگر حتماً دیده‌اید که افراد زیادی در قسمت توضیحات پروفایل خود از Enter استفاده کرده و سطر جدید ایجاد کرده‌اند.

خوشبختانه انجام این کار برای برخی از سیستم عامل‌ها بسیار ساده است، برای این کار باید کلید ۱۲۳ را که در قسمت سمت چپ صفحه‌کلید قرار گرفته‌ است را انتخاب کنید، سپس مشاهده خواهید کرد که کلید اینتر در پایین و سمت راست نمایان می‌شود.

این ترفند در کنار سادگی که دارد باز هم در بیشتر مواقع از قلم افتاده است. اما با استفاده از روشی که اشاره شد، به راحتی می‌توانید در قسمت توضیحات پروفایل، بین سطرهای نوشته شده فاصله ایجاد کنید.

اگر موفق به انجام این کار نشدید، می‌توانید با حساب کاربری خود روی نسخه دسکتاپ اینستاگرام لاگین نمایید و روی آدمک که در قسمت بالای صفحه، سمت راست قرار دارد کلیک کنید.

در این مرحله دکمه Edit Profile را انتخاب کنید و با فراغت خاطر حساب کاربری خود را ویرایش کنید.

آپلود لایو فوتوز در استوری (مختص iOS)

اگر مالک آیفون هستید، احتمالاً بارها از مشخصه لایو فوتوز استفاده کرده‌اید که ۱.۵ ثانیه ویدیو و صدا قبل و بعد از گرفتن عکس را ثبت می‌کند. اما چیزی که شاید ندانید این است که می‌توانید این موارد را به‌عنوان کلیپ‌های سه‌ثانیه‌ای در استوری‌های خود قرار دهید.

مانند هر عکس معمولی دیگر، ابتدا یکی از این لایو فوتوزها را در استوری انتخاب کنید. سپس انگشت خود را بر روی آن نگه دارید تا عبارت Boomerang پدیدار شود. بعد از انجام ویرایش‌های موردنظر، این لایو فوتوز به‌عنوان یک بومرنگ در استوری شما به نمایش درمی‌آید.

 مخفی کردن عکس‌هایی که در آن‌ها تَگ شده‌اید

زمانی که فردی شما را در یک ویدئو یا عکس تگ می‌کند، این عکس به صورت خودکار به پروفایل شما در قسمت photos of you اضافه خواهد شد.

برای مشاهده پست‌هایی که در آن‌ها تگ شده‌اید می‌توانید به پروفایل خود وارد شده و آیکون Person را که در پایین قسمت توضیحات پروفایل وجود دارد را انتخاب کنید.

سپس برای مخفی کردن پست‌هایی که در آن‌ها از جانب سایر کاربران تگ شده‌اید بر روی سه‌نقطه‌ای که در بالا و سمت راست صفحه قرار دارد ضرب انگشت کرده و گزینه Hide Photos را انتخاب کنید. در این قسمت پست‌هایی را که تمایل دارید از پروفایل خود حذف کنید انتخاب کرده و در نهایت بر روی گزینه Hide Photos که در پایین صفحه‌ قرار دارد ضرب انگشت کنید. در نهایت نیز قسمت Hide From Profile را انتخاب کنید. لازم به ذکر است که این کار باعث حذف پست‌ها از اینستاگرام نمی‌شود، اما پست‌های مورد نظر را از پروفایل اینستاگرام شما حذف می‌‌کند و در نتیجه شما و سایر کابران قادر به مشاهده آن‌ها نخواهند بود.

مرور پست‌هایی که مربوط به یک نقطه جغرافیایی مشخص است

جالب است بدانید در اینستاگرام می‌توانید عکس‌‌ها و ویدئو‌ها را بر اساس یک نقطه مشخصِ جغرافیایی مرور کنید، پست‌هایی که در نواحی نزدیک به محل زندگی شما نیز منتشر شده‌اند را به راحتی می‌توان در اینستاگرام مشاهده کرد.

این کار برای افرادی که عازم سفر هستند یا قصد دارند نسبت به رستوران یا سایر مکان‌های تفریحی جدید نزدیک به محل سکونت خود باخبر شوند گزینه جالبی به نظر می‌رسد.

برای مرور پست‌هایی که در یک منطقه جغرافیایی مشخص منتشر شده‌اند به ترتیب زیر اقدام کنید:

کاربر قادر است بر اساس یک منطقه جغرافیایی مشخص جستجو کرده یا اینکه بر روی تگ‌ جغرافیایی (Geotag) که در عکس‌ وجود دارد ضرب انگشت نماید.

برای اینکار آیکون ذره‌بین که در پایین صفحه اصلی اینستاگرام قرار دارد را انتخاب کنید. همان‌گونه که حتما پیش از این نیز این کار را انجام داده‌اید این کار شما را به منوی جستجوی اینستاگرام هدایت می‌کند.

در این قسمت اگر بر روی نوار جستجو کلیک کنید، چهار تب نمایش داده خواهد شد. تب Places را انتخاب کرده و نام مکان مورد نظر را وارد کنید. با این کار زمانی که گزینه Search را انتخاب می‌کنید تمامی پست‌های اخیری که در منطقه جغرافیایی مورد نظر شما منتشر شده است نمایان می‌شود.

 با ویژگی Type Mode به امکانات بیشتری در استوری دست‌پیدا کنید

حتماً به خوبی می‌دانید که قابلیت استوری در اینستاگرام به کاربران اجازه می‌دهد در یک بازه زمانی ۲۴ ساعته پست‌هایی به صورت موقتی منتشر کنند. این پست‌ پس از گذشت یک شبانه‌روز از بین می‌رود.

جالب است بدانید اینستاگرام ویژگی با نام Type Mode را در اختیار کابران قرار داده است و به لطف این قابلیت پست‌هایی که در قسمت استوری قرار می‌گیرند کاربران قادر هستند به این پست‌ها مطالب نوشتاری اضافه کنند. برای اینکار وارد قسمت استوری اینستاگرام شوید تا دوربین گوشی فعال شود، سپس عکس یا ویدئو بگیرید و کاراکتر A که در بالا و سمت راست صفحه‌نمایش قرار گرفته را انتخاب نمایید. انتخاب این گزینه شما را به قسمت Type Mode هدایت می‌کند. در این قسمت ۵ فونت مختلف برای اضافه کردن نوشتار در اختیار دارید.

مشاهده دقیق عکس‌ها بدون اینکه تصادفی آن‌ها را لایک کنید

دوبار لمس پشت‌سرهم عکس‌ها در اینستاگرام باعث لایک کردن آن‌ها می‌شود، در نتیجه حتماً برای شما هم پیش آمده است که به صورت کاملاً اتفاقی عکسی را لایک کرده باشید. به این ترتیب اگر نمی‌خواهید چنین اتفاقی بیافتد کافی است گوشی را در حالت هواپیما قرار دهید. در این حالت ارتباط اینترنت گوشی قطع می‌شود و در نتیجه عکس‌ها را نمی‌توانید لایک کنید.

ناگفته نماند اگر قبل از بارگذاری اینستاگرام، گوشی را در حالت هواپیما قرار داده باشید، از آنجایی که اینترنت گوشی قطع شده است دیگر قادر به مشاهده تصاویر نخواهید بود. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم ابتدا اینستاگرام را باز کنید و اجازه دهید عکس‌ها بارگذاری شود، سپس گوشی را در حالت هواپیما قرار دهید. پس از اینکه به پایان پست‌ها رسیدید دوباره گوشی را از حالت هواپیما خارج کنید تا پست‌های بیشتری بارگذاری شود و دوباره گوشی را در حالت هواپیما قرار دهید.

برای قرار دادن گوشی‌های آیفون در حالت هواپیما روش زیر را دنبال کنید:

از قسمت پایین صفحه منو را باز کنید و گزینه Airplane را انتخاب نمایید. این کار روش دیگری نیز دارد و می‌توانید به منوی Settings وارد شده و پس از انتخاب گزینه Wi-fi، حالت Airplane Mode را فعال نمایید.

کاربران گوشی‌ها اندرویدی برای فعال کردن حالت هواپیما باید از این طریق عمل کنند:

منوی نوتیفیکیشن‌ها را از قسمت بالای صفحه‌نمایش بکشید و وارد گزینه Settings شوید، در این مرحله باید گزینه Airplane Mode را فعال کنید.

 کامنت‌هایی که سایر کاربران برای پست‌های شما گذاشته‌اند را مخفی یا پاک کنید

اینستاگرام آزادی عمل کاملی را به کاربران داده است تا کامنت‌های سایر کاربران را غیرفعال، مخفی یا پاک کنند. این ویژگی‌ برای حساب‌های کاربری تجاری در اینستاگرام کاربرد ویژه‌ و حساسی دارد.

برای فیلتر کردن کامنت‌ها از طریق کلید واژه روش زیر را دنبال کنید:

وارد اپلیکیشن اینستاگرام در گوشی همراه خود شوید و گزینه Options را انتخاب نمایید، سپس به قسمت Comments مراجعه کرده و با انتخاب گزینه Hide Inappropriate Comments، می‌توانید کامنت‌هایی که کاربران می‌گذارند را فیلتر کنید. برای شخصی‌سازی فیلتر کردن کامنت‌ها نیز در همین قسمت باید کلید‌واژه‌ کامنت‌هایی که می‌خواهید فیلتر شوند را وارد نمایید.

برای پاک کردن کامنت‌ها روش زیر را انجام دهید:

آیکون کنار کامنتی که می‌خواهید پاک کنید را انتخاب کرده و سپس در حالی که متن را انتخاب کرده‌اید، انگشت را به سمت چپ حرکت دهید. در نهایت با انتخاب گزینه سطل‌آشغال، کامنت دلخواه را پا کنید. جالب است بدانید این روش برای پاک‌ کردن کامنت‌هایی که خودتان نوشته‌اید نیز کاربرد دارد.

غیرفعال کردن کامنت‌ها

می‌توانید به راحتی امکان نوشتن کامنت را برای افرادی که پست‌های شما را می‌بینند غیر لعال کنید. از طرف دیگر امکان غیر فعال کردن کامنت‌ها برای یک‌سری از پست‌های به‌خصوص نیز وجود دارد.

برای انجام اینکار شروع به انتشار پستی نمایید که نمی‌خواهید کسی داخل آن کامنت بگذارد، در حین فرآیند انتشار پست، زمانی که به قسمت نوشتار، تگ و موقعیت‌ رسیدید گزینه Advance Settings را که در انتهای صفحه‌ قرار دارد انتخاب نمایید.

سپس وارد صفحه‌ای خواهید شد که در این صفحه با انتخاب Turn Off Commenting، سایر کاربران امکان کامنت‌ گذاشتن را در پست‌هایی که از این طریق منتشر می‌کنید نخواهند داشت.

تبلیغاتی که با سلیقه شما جور در نمی‌آید را مخفی کنید

توجه: این قابلیت برای کاربران ایرانی غیر فعال می‌باشد و صرفا جهت اطلاع کاربران آوازه، به معرفی آن پرداخته‌ایم.

اینستاگرام تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا تبلیغاتی که در این شبکه اجتماعی مشاهده می‌کنید برای شما جالب توجه بوده و به اصطلاح خودمانی، با سلیقه شما جور در بیاید. این تبلیغات ممکن است بر اساس افرادی که آن‌‌ها را در اینستاگرام دنبال می‌کنید برای شما نمایش داده شود.

با این حساب اگر احساس کردید تبلیغاتی که اینستاگرام در معرض دید شما قرار می‌دهد را نمی‌پسندید می‌توانید آرام آرام به الگوریتم اینستاگرام سلیقه‌های خود را برای نمایش تبلیغات آموزش دهید.

این کار باعث می‌شود اینستاگرام از تبلیغاتی که نمی‌خواهید مشاهده کنید باخبر شده و این گونه تبلیغات را در آینده در معرض دید شما قرار ندهد.

برای مخفی کردن تبلیغات در اینستاگرام، بر روی آیکون سه نقطه که در قسمت بالای پست با عنوان Sponsored قرار گرفته‌ است ضرب انگشت نموده و گزینه Hide This را انتخاب کنید. سپس از شما دلیل عدم تمایل به مشاهده این آگهی پرسیده می‌شود.لازم به ذکر است که آگهی‌ها بر اساس فعالیت شما در اینستاگرام و فیس‌بوک در معرض دید شما قرار خواهند گرفت.

محدود کردن فرآیند زیرنظر گرفتن رفتار کاربر برای نمایش آگهی در آیفون و آی‌پد به منوی Settings وارد شوید و گزینه Privacy را انتخاب کنید. سپس وارد قسمت Advertising شده و گزینه Limit Ad Tracking را فعال کنید.

برای محدود کردن فرآیند زیرنظر گرفتن رفتار کاربر برای نمایش آگهی در دستگاه‌های اندرویدی وارد گزینه Google Settings شده و سپس قسمت Ads را انتخاب کنید. در این مرحله گزینه Turn Off interest-based ads را فعال کنید.

قرار دادن رنگ مات بر استوری

در استوری به‌راحتی می‌توان رنگ ماتی را بر تصاویر یا ویدیوهای موردنظر خود قرار دهید. در ابزار طراحی، مورد دوم از سمت چپ را انتخاب کنید و بعد از انتخاب رنگ موردنظر، انگشت خود را برای چند ثانیه بر استوری مذکور قرار دهید. با این کار، رنگ موردنظر با شفافیت حدود ۷۵ درصدی روی تصویر یا ویدیو قرار می‌گیرد.