ترفندهای توییتر

با وجود 313 میلیون کاربر فعال در ماه، توییتر یک شبکه اجتماعی عظیم  به حساب می آید که امکانات بالقوه ای برای ارتباط معنا دار، در میان کاربران خود فراهم کرده است. اما با بیش از 500 میلیون تویت (نوشته) ارسال شده در هر روز، باقی ماندن در صدر موضوعات مرتبط و دیده شدن توییتتان قطعا می تواند امری سخت باشد و زمان فعالیتتان در توییتر را بسیار بالاتر ببرد.

نوتیفیکیشن‌ها را مدیریت کنید

1- توییتر به صورت خودکار یک سری نوتیفیکیشن‌ حاوی توییت‌هایی را برای شما ارسال می‌کند و معتقد است که شما به آنها علاقه دارید. گاهی اوقات این توییت‌ها از طرف افرادی هستند که شما حتی آنها را دنبال نکرده‌اید. اما شما می‌توانید این نوتیفیکیشن‌ها را محدود کرده تا از این طریق تنها از طرف افرادی که فالو کرده‌اید نوتیفیکیشن دریافت کنید و به قول معروف حلقه نوتیفیکیشن‌هایتان را تنگ‌‌تر کنید. برای این کار وارد اپلیکیشن توییتر شده و پس از ورد به بخش تنظیمات به آدرس privacy > Notifications > Advanced filters  بروید. در اینجا گزینه «You don’t Follow» را انتخاب کنید.

ضربه به توییت ها
اگر چیز مهمی را توییت کرده اید و می خواهید دوباره توجه مردم را به آن جلب کنید، احتمالا کاری را می کنید این است که فقط کلمات را تغییر می دهید و دوباره آن را بفرستید. اما راه های دیگری نیز می توانید انجام دهید.
می توانید به توییت اصلی خود پاسخ دهید و نام خود را پاک کنید. توییت جدید شما به عنوان بخشی از موضوع دیده می شود و نظر اصلی شما که توییت اولیه شماست نیز توسط افراد بیشتری دیده می شود.
همچنین می توانید وقتی که می خواهید حرفی بزنید که بیش از چند توییت لازم دارد نیز این کار را انجام دهید. فقط کافی است که آن ها را به موضوع اصلی خود اضافه کنید و فالوور های شما می توانند همه آن ها را ببینند، همچنین می توانید برای این که فالوور های شما راحت تر آن ها را بخوانند ، توییت ها را شماره گذاری کنید.

چگونه می توانیم پاسخ های داده شده به توییت های توییترمان را پنهان و مخفی کنیم؟

برای انجام این کار می توانید گام های زیر را دنبال نمائید:

  1. Reply یا پاسخ دلخواه به یک توییت را که می خواهید آن را پنهانید، پیدا کنید. سپس پیکانچه رو به پایین را که در سمت راست troublesome tweet جای گرفته تپیده یا بکلیکید.

در منویی که نمایان می شود، گزینه Hide reply که به معنای پنهاندن پاسخ است را بتپید یا کلیک کنید.


بار دیگر اگر بخواهید پاسخ توییتی را پنهانید، توییت بدون نیاز به تائید دوباره به جایگاه جداگانه ای برده خواهد شد.

با استفاده از یک اسکرین شات از متنتان قانون محدودیت 280 کارکتری را زیر پا بگذارید.

گاهی اوقات تعداد کارکترهای مطلبی که قصد پست کردن آن را دارید بالای 280 کارکتر است. خوشبختانه با کمک اپلیکیشن های نوشتاری گوشی های موبایل و یا هر برنامه دیگری در رایانه تان که برای نوشتن باشد، می توانید متنی با تعداد کارکترهای بالاتر بنویسید و سپس عکسی از آن را در توییتر منتشر کنید. این روش راهی نیست که بخواهید بیش از حد از آن استفاده کنید، اما در مواردی که حتتما باید متنتان را پست کنید کارآمد است.

چگونه این کار را انجام دهید

  1. اپلیکیشن ویرایش متن یا کلمه مورد علاقه تان را باز کنید.
  2. متنتان را بنویسید.
  3. از آن اسکرین شات بگیرید.
  4. یک توییت جدید بسازید و روی دکمه با شکل دوربین بزنید.
  5. حال اسکرین شاتتان را به عنوان یک  عکس به توییتتان اضافه کنید، سپس اندکی توضیح در رابطه با عکستان بنویسید.

برای جذب بیشتر فالوور از Twitter Analytics استفاده کنید

نیمه عمر یک توییت فقط 24 دقیقه است  و 75 درصد از مشارکت بالقوه خود را در کمتر از سه ساعت به دست می آورد و این بدین  معناست که باید در زمان مناسب توییت بگذارید تا به بیشترین میزان اشتراک گذاری توییتتان و فالورهای بالقوه تان برسید.

به طور کلی تحقیقات نشان داده است که بهترین زمان توییت کردن 12:00 و 5:00 و 6:00 بعد از ظهر است. در زمان های ذکر شده با تلاش های استراتژیک خود شروع کرده و سپس از داده های به دست آمده از Twitter Analytics (تحلیل گر توییترتان) استفاده کرده تا بر اساس بازخوردی که از آن می گیرید زمان مناسب را پیدا کنید.

چگونه این کار را انجام دهید

(در ابتدا لازم است تا با برنامه  Hootsuite آشنا شوید.  در واقع این برنامه مانند کنترل پنلی است که می تواند نقش واسطه ای برای  مدیریت  تعدادی از شبکه های اجتماعیتان (مثل فیس بوک، توییتر و …) را به طور هم زمان انجام دهد.)

  1. وارد این برنامه شوید و در کادر نوشتن پیام ، روی آیکون تقویم  کلیک کنید.
  2. تاریخ و زمان را برای انتشار پیامتان انتخاب کنید.
  3.   اگر تمایل دارید هنگام ارسال پستتان یک ایمیل دریافت کنید، تیک مربوط به باکس مربعی کوچک را بزنید.
  4. از بین لیست مربوط به پروفایل های مختلف واقع در  قسمت چپ  کادر نوشتن، پروفایل مربوط به توییتر خود را انتخاب نمایید.
  5. روی گزینه Schedule (برنامه ریزی)  کلیک کنید.

تایم لاین خود را مرتب کنید

2- آیا تایم لاین توییتر شما هم از اخبار ورزشی و اسپویل سریال‌های تلوزیونی پر شده؟ شاید هم از اخبار و حواشی مربوط به سلبریتی‌های خاص خسته شده‌‌اید. خب به نظر می‌رسد وقت آن رسیده که یک سری کلمات و هشتگ‌ها را فیلتر و محدود کنید.

برای این کار مجددا به بخش تنظیمات و سپس به آدرس privacy > Content preferences > Muted > Muted words بروید. گزینه Add را انتخاب کنید و کلمات و هشتگ‌های مدنظرتان را وارد کنید.

همچنین در این بخش می‌توانید مدت زمان محدود شدن این کلمات را از بین «24 ساعت» تا نهایتا «برای همیشه» انتخاب نمایید.

 آپلود چندین عکس
اگر یک تصویر ارزش هزاران کلمه را دارد، چهار عکس باید ارزشش به اندازه یک داستان کوتاه باشد. و از آنجایی که می توانید چهار عکس به هر توییتر اضافه کنید، کاملا استفاده از این قابلیت منطقی به نظر می رسد.
بیشتر مردم متوجه شده اند که تصاویر در توییتر بیشتر از توییت های معمولی به اشتراک گذاشته می شود. چیزی که بیشتر مردم آن را فراموش کرده اند این است که می توانید چندین عکس به هر توییت اضافه کنید که آن را مانند یک آلبوم عکس کوچک می کند.

 در زمان مناسب اجتماعی باشید
بسیاری از مردم می دانند که استفاده از ابزارهایی مانند  Tweriod به شما کمک می کند تا بفهمید کدام فالوور های توییتر آنلاین هستند، و از این اطلاعات برای آن استفاده می کند تا در طول این ساعات برای آن ها مطالب و یا چیزهای دیگر را ارسال کند. این قابلیت سعی می کند کاری کند که پست های شما تا جایی که امکان دارد توسط افراد بیشتری دیده شود.
اما بیشتر مردم قدم بعدی را طی نمی کنند. هدف این قدم این است که کاری کند که شما وقتی چت کنید که گراف به بیشترین میزان خود می رسد. منظور این است که وقتی 10 دقیقه در روز را صرف توییتر می کنید، چرا زمانی که بیشتر مردم آنلاین هستند این کار را نکنید؟


اجازه دهید  Siri (یا سایر دستیارهای شخصی موبایل ها ) برای شما توییت کند

اگر هنگام راه رفتن، رانندگی و یا در هر وضعیت دیگری که در آن کار کردن با گوشی  موبایلتان برایتان سخت بود چیزی به ذهنتان الهام شد که دوست داشتید حتما آن را توییت کنید، دستیار تلفن همراهتان می تواند به راحتی و بدون کمک دست هایتان آن را  برایتان توییت کند.

چگونه این کار را در ios انجام دهید

  1. Siri را فعال کنید.( بدین روش که یا بگویید “Hey Siri” یا دکمه گرد آیفون را نگه دارید)
  2. سپس بگویید.  “Send a Tweet”
  3. سپس توییتتان را برای siri بخوانید.
  4. سپس  برای ارسال تایید کنید.

چگونه این کار را در اندروید انجام دهید

  1. Google Now را فعال کنید. بگویید “OK Google”
  2. سپس بگویید “Post to Twitter”.
  3. سپس توییتتان را بخوانید.

امنیت را افزایش دهید

اگر به تازگی امنیت اکانتتان را بررسی نکرده‌اید، الان فرصت خوبی به‌نظر می‌رسد. این کار را با بررسی تاریخچه تمام دیوایس‌هایی که با آنها وارد حساب کاربریتان شده‌اید آغاز کنید. برای این کار وارد تنظیمات شده و به آدرس privacy > Account > Your Twitter data > Apps & devices > Devices بروید. در اینجا اگر با دیوایس مشکوک و نا آشنا مواجه شدید سریعا پسووردتان را تغییر دهید



همچنین فعالسازی تایید هویت دو مرحله‌ای (Two-factor authentication) را هم در دستور کارتان قرار دهید. این ویژگی از شما می‌خواهد علاوه بر وارد کردن رمز عبور یک کد 6 رقمی را که به گوشیتان ارسال می‌شود وارد کنید تا از این طریق از ورود غیرمجاز دیگر افراد جلوگیری شود.

برای فعالسازی این ویژگی به آدرس privacy > Account > Security > Your data رفته و گزینه «Login Verification» را فعال کنید.

از راه های سریع برای آنفالو استفاده کنید
کاربرانی که مدت طولانی است در توییتر هستند حساب های کاربری را فالو کرده اند که دیگر پستی روی توییتر نمی گذارند. این یکی از دلایل آنفالو کردن مردم است، و هیچ اشکالی ندارد که بخواهید حساب هایی که دیگر فعال نیستند را آنفالو کنید.
دو اپلیکیشن عالی برای یافتن حساب های کاربری غیر فعال Manage Flitter و Crowdfire می باشند. هر دو به یک صورت کار می کنند و به شما این امکان را می دهند که همه حساب های کاربری که معیار خاصی دارند را بیابید و تصمیم بگیرید که با آن ها چکار می خواهید بکنید. این اپلیکیشن کار شما را راحت تر می کنند و می توانید حساب های کاربری که دیگر نمی خواهید را آنفالو کنید.

از هشتگ های مناسب استفاده کنید
توییتر به شما می گوید که قدرت هر هشتگی که در یک توییت تایپ کرده اید چقدر است. این قابلیت باعث می شود که تصمیم های بهتری بگیرید. حتی تفاوت های کوچک نیز باعث می شوند که تعداد افرادی که پست های شما را می بینند افزایش یابد.
همچنین شما می توانید از اپلیکیشن  RiteTag استفاده کنید که به شما می گوید که یک هشتگ چقدر استفاده شده است. همچنین می توانید به Hashtagify.me سر بزنید تا بفهمید که برای موارد مشابه مردم از چه هشتگی استفاده می کنند، هر هشتگ دقیقا چه معنی می دهد و یا این که به تگ ها نگاه کنید تا بفهمید که از چه هشتگ هایی باید استفاده کنید.
در اینجا نباید قدرت هشتگ های مناسب را نادیده گرفت، پس خوب است که هر از چند گاهی چک کنید تا بفهمید از چه هشتگ هایی استفاده می کنید.

از کلیدهای میانبر کیبوردتان در توییتر استفاده کنید

آیا این را می دانستید که  زمانی که از طریق دسکتاپتان از توییتر استفاده می کنید، میانبرهایی هم  برای صفحه کلیدتان وجود دارند که دقیقا زیر انگشتانتان قرار گرفته اند و می توانید از آن ها استفاده نمایید؟ شما میتوانید  فقط با فشردن یک دکمه مسیج جدید بگذارید، عکس ها را باز کنید و …  می توانید همه این کار ها را بدون استفاده از موس انجام دهید.

چگونه این کار را انجام دهید

  1. با استفاده از مکان نمای خود در پس زمینه هر پروفایل توییتر، کلید “شیفت” را همراه با کلید “؟” فشار دهید تا لیست کلیدهای میانبر برایتان نمایان شود. ( و یا نگاهی به لیست عکس بالا بیاندازید.)
  2. از ترکیب فشردن کلیده ها برای سرعت بیشتر  در انجام کارهای داخل توییترتان استفاده کنید.

توسط Hootsuite توییت هایتان را برنامه ریزی کنید.

برنامه ریزی توییت ها یکی از ترفندهای پر طرف دار است. اگر در طول روز کاریتان  ورود به توییتر، نوشتن تویت ها، و ارسال آن ها در جریان کارهایتان وقفه می اندازد، این بدین معناست که شما به بهترین نحو ممکن از زمانتان استفاده نمی کنید. این روش بسیار  کارآمد تر است  که یک بازه زمانی معین برای نوشتن توییت هایتان در نظر بگیرید و برای ارسال آن ها در طول روز برنامه ریزی کنید.

چگونه این کار را انجام دهید

  1. وارد برنامه hootsuite شوید
  2. در بخش داشبورد برنامه Hootsuite بر روی گزینه Compose Message (نوشتن پیام)  کلیک کنید.
  3. متن پیامتان را نوشته و در صورت وجود لینک ها و عکس های مربوطه را نیز بدان اضافه کنید.
  4. از بخش پروفایل ها یکی از پروفایل هایتان را انتخاب کنید.
  5. بر روی دکمه calendar (تقویم) کلیک کنید.
  6. از بخش  calendar (تقویم) گزینه Date(تاریخ) را انتخاب کنید.
  7. همچنین گزینه Time (زمان) ارسال پیام را نیز انتخاب نمایید.
  8. سپس روی دکمه Schedule (برنامه ریزی) کلیک کنید.

از جست و جوی پیشرفته توییتر برای لید جنریشن (فرآیند جذب مخاطب هدفمند) استفاده کنید.

جستجوی پیشرفته  توییتر به شما این  اجازه  را می دهد تا بر اساس جغرافیا، احساسات (مثبت یا منفی- تصور کنید که به دنبال  مشتریانی هستید که دوستتان دارند و یا از شما متنفر هستند.) و بدون نیاز به حفظ کردن اپراتورهای جست و جو، جستجو کنید.

عکس های خود را تگ کنید
قابلیت بهتر از اضافه کردن چندین عکس به توییت ها این است که می توانید تا 10 نفر را در هر عکس تگ کنید و تا 140 کاراکتر برای نوشتن توییت خود استفاده کنید. پس اگر می خواهید توجه 40 نفر را به یک توییت جلب کنید، چهار عکس اضافه کنید و آن ها را تگ کنید. این بهترین راه است.