نحوه دیلیت اکانت تلگرام

دیلیت اکانت تلگرام یکی از تکنیک هایی است که گاهاً کابران این پیامرسان نیاز دارند با آن آشنایی پیدا کرده و آنها را مورد استفاده قرار دهند. در واقع گاهی اوقات پیش می آید که کاربران شبکه های اجتماعی مختلف مثل telegram برای همیشه یا مدتی با دنبال کردن مراحل دیلیت اکانت تلگرام تصمیم به ترک رسانه‌های اجتماعی میی گیرند. در چنین حالتی معمولا به دلیل مشغله‌ های کاری و تحصیلی سعی می‌ کنند تا با دیلیت اکانت تلگرام یا هر برنامه دیگری از پیام رسان‌ ها و شبکه‌ های اجتماعی دوری کنند و در آینده و در زمان مناسبی مجددا این برنامه ها را نصب کرده و به آنها بازگردند. یکی از این رسانه‌های اجتماعی که از این دست اتفاقات در آن زیاد رخ می‌دهد و کاربران به دنبال آموزش روش های دیلیت کردن آن هستند، پیامرسان تلگرام است. کاربران این پیامرسان به دلایل مختلفی که پیش تر به آن اشاره شد، به دنبال حذف اکانت تلگرام هستند.

دیلیت اکانت تلگرام در گوشی های اندروید و آیفون تا حد زیادی شبیه به هم هستند و تفاوت چندانی بین آن ها وجود ندارد. هم چنین حذف اکانت تلگرام هم از طریق گوشی و هم از طریق کامپیوتر امکان پذیر است و تفاوت چندانی هم بین آن ها وجود ندارد. سوال دیگری که کاربران در خصوص این موضوع دارند این است که با حذف اکانت تلگرام چه می شود و چه اتفاقی برای اطلاعات و چت های آن ها می افتد ؟ چندبار دیلیت اکانت امکان پذیر است آیا می توان به تعداد نامحدود اکانت حذف کرد و مجددا با همان شماره اکانت جدید ساخت؟

دیلیت اکانت تلگرام به صورت کلی

تلگرام یکی از پیامرسان های شناخته شده در جهان است که به دلیل تاکیدی که روی سرعت و امنیت دارد در میان افراد در سرتاسر جهان به محبوبیت بالایی دست پیدا کرده است. شما می توانید از این پیامرسان روی هر دستگاهی استفاده کنید و از قابلیت های بی نظیر آن استفاده نمایید. اما موضوعی کهوجود دارد این است که گاهاٌ افراد به دنبال روش دیلیت اکانت تلگرام به صورت کلی هستند. موضوعی که در هنگام تلاش برای حذف اکانت تلگرام باید به خاطر داشته باشید این است که بعد از حذف برنامه با استفاده از یکی از روش هایی که در ادامه گفته می شود، تمامی اطلاعات شما مثل چت ها، مخاطبین، گروه ها و… نیز حذف می شود. پس اگر با علم به این موضوع همچنان قصد دارید مراحل مربوط به دیلیت اکانت تلگرام را دنبال کنید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

حذف خودکار اکانت تلگرام

از ابتدا قابلیتی در تلگرام تعبیه شده است که اگر برای مدتی طولانی در اکانت خود وارد نشوید، اکانت تلگرام به صورت خودکار حذف خواهد شد. معمولا تنظیمات این بخش به صورت پیش فرض روی 6 ماه قرار دارد و به این معنی است که اگر تا 6 ماه پس از آخرین زمان آنلاین بودن در تلگرام در اکانت خود آنلاین نشود، حذف خودکار اکانت تلگرام رخ می دهد.

برای این منظور شما باید مسیر زیر را دنبال نمایید:

  1. در اولین گام از فرآیند دیلیت اکانت تلگرام شما باید وارد برنامه تلگرام شده و سپس روی علامت 3 خط کلیک کنید.
  2. سپس لازم است از میان منوهای مختلفی که نمایش داده می شود، گزینه Settings یا تنظیمات را انتخاب نمایید تا وارد بخش تنظیمات تلگرام شوید
  3. در مرحله بعدی نیاز است از منوهای جدیدی که نمایش داده می شود، منو Privacy and Security یا حریم خصوصی و امنیت در نسخه فارسی را انتخاب نمایید.
  4. در نهایت نیز در صفحه جدید گزینه ای تحت عنوان Delete my account وجود دارد که از طریق آن می توانید گزینه If away for را انتخاب کرده و تعیین کنید که بعد از گذشت چه مدت زمانی از آخرین آنلاین بودن خود در تلگرام، فرآیند دیلیت اکانت خودکار تلگرام آغاز شود.
  5. حالا تنها کافی است یکی از گزینه‌ های حذف خودکار تلگرام را به دلخواه خود انتخاب کنید که کوتاه ترین آن بازه 1 ماهه و طولانی ترین آن 1 ساله است.
  1.  ابتدا باید وارد سایت حذف اکانت تلگرام یعنی my.telegram.org شوید. برای این کار باید از برنامه های تغییر آی پی استفاده کنید. 
  2. در این بخش تلگرام از شما می‌خواهد که شماره‌ی خود را وارد کنید. دقت کنید که شما باید شماره‌ی خود را با پیش‌شماره‌ی کشور خود وارد نمایید. به عنوان مثال کد ایران برای کاربران تلگرام 98+ است که باید به جای 0 در ابتدای شماره‌ی خود وارد کنید.
  3.  اگر مراحل قبل را به درستی انجام دهید، کد تایید تلگرام به اکانت فعال شما ارسال می‌ شود. به همین جهت باید وارد برنامه‌ی تلگرام شده و این کد را در حافظه‌ی خود کپی کنید. همچنین می‌توانید آن را به صورت دستی در سایت وارد کنید و سپس گزینه Sign in را انتخاب کنید.
  4. در ادامه‌ی مراحل دیلیت اکانت تلگرام ، در صفحه‌ی زیر با انتخاب گزینه‌ی Delete Account به صفحه‌ی حذف حساب کاربری تلگرام خود منتقل می‌شوید.
  5. در این صفحه telegram به شما هشدار می‌دهد که در صورت حذف اکانت خود، تمامی پیام‌ها، مخاطبین، گروه‌ها و سایر اطلاعات شما پاک خواهد شد.
  6. در صورتی که با این موارد مشکلی ندارید، می‌توانید با کلیک روی دکمه‌ی آبی رنگ حساب خود را حذف کنید.
  7. در این قسمت قبل از کلیک روی Delete My Account شما می‌توانید با ارسال مشکل خود به تلگرام دلیل حذف اکانت خود را بیان کنید. برای این کار کافی است در کادر سفید رنگ مشکل خود را یادداشت کنید.
  8.  پس از کلیک برای حذف، تلگرام برای اطمینان خاطر از شما می‌پرسد که آیا برای حذف اکانت خود مطمئن هستید؟ با کلیک روی دکمه‌ی قرمز رنگ حساب شما به کلی از بین خواهد رفت.



ترفندهای بی نظیر برای سئو سایت

یکی از جذابیت های دانش سئو برای من، همیشه در حال گسترش بودن آن است! یعنی چیزی نیست که با یک بار یادگیری مفاهیم اولیه اش بتوانیم یک عمر آن را اجرا کنیم. یک سئوکار حرفه ای باید دائما به دنبال ترندها و ترفندهای جدیدی باشد که بتواند با اجرای آنها، سایت خودش را بهتر از قبل بهینه کرده و البته با استفاده از فرصتِ عدم دانش رقبا نسبت به این ترفندها، از آنها جلو بزند.


1: تولید محتوای شایسته

یکی از اصلی ترین مولفه های که باعث میشه کاربران به سایت شما بیایند، محتوای هست که تولید می کنید . بسیار مهم هست که این محتوا برای مخاطبان کاربردی و مفید باشه.سعی کنید در بیان منظور و مفهوم اصلی خودتون از کلمات ساده و نگارش روان استفاده کنید. تا خواندن مطالب برای آنان سخت و طاقت فرسا نشود. وقتی صحبت از محتوا و تولید محتوا میشه، اکثرا افراد به یاد متن می افتند. اما محتوا های عکسی ، ویدیویی و صوتی هم بسیار محبوب و برای بالا بردن سئو سایت تاثیر گذار هستند.

این نکته را در نظر بگیرید که کسانی به برتری در گوگل دست پیدا می کنند،که هدف و تمرکزشان را بر روی تولید محتوا کار آمد و استاندارد برای جلب رضایت مخاطبان بگذارند.پس در مرحله اول اگر قصد ارتقا سئو سایت خود در گوگل را دارید، تولید محتوا یاد بگیرید.حتی اگر سایت شما تنها برای فروش کالا یا ارائه خدمات است، با تولید محتوا می تواند قدم بزرگی در اعتماد سازی مخاطبان بردارید. 

از کلمات کلیدی طولانی و چند کلمه ای استفاده کنید

کلمات کلیدی، نقش مهمی را در نتایج جستجو و رتبه بندی سایت استفاده می کنند. یکی از تکنیک ها و ترفند هایی که می تواند کمک بسیار زیادی به رتبه بندی سایت و سئو یا مقاله شما کند، انتخاب کلمات کلیدی طولانی، مرتبط و نزدیک به جستجوی کاربران است. شما می توانید با انتخاب چنین عباراتی و قرار دادن آن ها در متا تگ ها و محتوای خود، سایت یا مقاله خود را سئو نمایید.

با انتخاب کلمات کلیدی طولانی تر، به موضوع محتوای خود نزدیک تر شده و نتیجه بهتری از گوگل خواهید گرفت.

اهداف جستجوی مخاطبین را بشناسید

برای این که از ترفند های مختلف سئو در زمینه انتخاب کلمات کلیدی و… عملکرد بهتری داشته باشید، نیاز دارید که 3 هدف کلی جستجوی کاربران در اینترنت را بشناسید:

  • پیمایشی: کاربر می خواهد به یک وبسایت خاص ( مثلا وبسایت اپل یا فیسبوک) برود
  • اطلاعاتی: کاربر به دنبال اطلاعات، راهنمایی یا مقاله در مورد یک موضوع خاص است
  • معامله ای: کاربر به دنبال خرید یک محصول خاص است

درک این سه مورد در انتخاب کلمات کلیدی و استفاده از ترفند های سئو، بسیار مهم و تعیین کننده است. به عنوان مثال، در نوشتن عنوان یک محصول، از تکنیک های متفاوتی نسبت به نگارش عنوان سئو یک مقاله استفاده می شود.

ترفند سئو pbn

احتمالا خودتان میدانید که یکی از مهم ترین نکات تاثیرگذار روی سئو وب سایت، لینک سازی خارجی است. برای ساخت لینک های خارجی راهکارهای زیادی در مقابل پای شما قرار دارد. از ساخت لینک در کامنت ها گرفته تا ساخت لینک در شبکه های اجتماعی، سیستم های وبلاگ دهی و…

اما یکی از ترفند های سئو، ساخت لینک به کمک pbn است! pbn به معنای یک شبکه وبلاگی خصوصی است که با کمک لینک های پیاپی و البته حساب شده به همدیگر متصل میشوند. در ادامه و بعد از افزایش قدرت آنها، از این وبلاگ ها و وب سایت های قدرتمند، لینک های معتبری به سایت خودمان میدهیم.

بگذارید کمی واضح تر توضیح بدهم. تصور کنید شرایط ساختن لینک برای سایت خودتان در این موارد برای شما ممکن است:

  • یک وبلاگ در سیستم وبلاگ دهی بلاگفا،
  • یک صفحه از سایت مایکروسافت،
  • یک سایت مرتبط به کسب و کارتان،
  • یک رپورتاژ آگهی.

در تکنیک pbn برای اینکه بتوانیم قدرت به شدت زیادتری به سایتمان منتقل کنیم، به جای دریافت لینک مستقیم از اینها، در ابتدا از این سایت ها به یکدیگر لینک داده و پس از افزایش اعتبارشان از آنها به سایت خودمان لینک میدهیم. به جرعت میگویم که تکنیک سئو pbn یکی از تکنیک های به شدت تاثیرگذار روی سئو سایت است که میتواند شما را از رقبا جلو بیندازد. البته اجرای آن هم به معنای واقعی خطرناک است و نیاز به تخصص دارد.


کلمات کلیدی کانونی و مرتبط را برای هر صفحه انتخاب کنید

هنگامی که شروع به سئو سایت و استفاده از ترفند های سئو می کنید، معمولا با کلمات کلیدی اصلی مرتبط با صفحات سایت خود این کار را می کنید.

بعنوان مثال اگر صفحه ای دارید که درباره تعمیر یخچال فریزر است، ممکن است کلمه کلیدی کانونی خود را “چگونگی تعمیر یخچال” به دلیل سرچ بالای آن قرار دهید. سپس با توجه به محتوا، می توانید دو تا سه کلمه کلیدی مرتبط دیگر نیز، اضافه کنید. می توانید از جستجو های مرتبط در قسمت پایین نتایج جستجو گوگل نیز برای انتخاب عبارات خود کمک بگیرید.

سئو محلی

خب سئو محلی یکی از اصول پایه ای بهینه سازی سایت است. اما بعضی مواقع که به وب سایت های سطح وب مراجعه میکنم، میبینم که خیلی از آنها به معنای واقعی این اصل مهم را رعایت نکرده و از پتانسیل بالایش برای جذب مخاطبان جدید استفاده نمیکنند.

شما با کمک پیاده سازی سئو محلی در وب سایتتان میتوانید مخاطبانی را جذب کنید که احتمال تبدیل شدنشان به مشتری و خریدار به شدت زیادتر است. علاوه بر این با پیاده سازی این روش سئو، تعداد بسیار زیادی مخاطب جدیدی را جذب میکنید که تا قبل از این جذب وب سایت رقبای شما میشده اند.

بگذارید با یک مثال این موضوع را بهتر توضیح بدهم. کلمه طراحی سایت یکی از کلمات سخت سئو در وب فارسی است. تصور کنید سایت x که شرکت آن در تهران واقع شده با 10 سال سابقه و البته سئو بسیار قوی روی این کلمه در رتبه یک گوگل قرار دارد. اغلب کاربران هم زمانی که این کلمه را جستجو کنند به این سایت در رتبه یک گوگل میرسند.

حالا کاربری در استان قم این کلمه را جستجو میکند. در حالت عادی در رتبه یک گوگل با سایت x برخورد میکند. اما اگر در شهر قم یک مجموعه فعال در زمینه طراحی سایت وجود داشته باشد که سئو محلی را هم روی سایت خودش پیاده کرده باشد، میتواند در زمان جستجوی کلمه طراحی سایت توسط مخاطبان قمی، به جای سایت x در رتبه یک گوگل قرار بگیرد! بنابراین سئو محلی یک میانبر برای کسب و کارهای کوچکی است که نمیتوانند با بزرگان حوزه خودشان رقابت کنند. 

تگ عنوان خود را بهینه و جذاب انتخاب کنید

برچسب عنوان یا title tag، حکم دیدار اول با یک شخص جدید را برای کاربران دارد. پس عنوان باید به گونه ای انتخاب شود که در اولین برخورد، تاثیر مثبتی بر مخاطب بگذارد. تگ عنوان می تواند نقش تعیین کننده را برای کاربر داشته باشد که آیا روی لینک صفحه شما کلیک کند یا خیر؟

چه عنوانی مناسب و جذاب است؟

عنوان شما، مشخص کننده و توضیح دهنده کلیت صفحه شماست. همچنین از کلمه کلیدی اصلی در آن استفاد شده و حداکثر 55 کاراکتر می باشد. دیگر ویژگی آن نیز جذابیت است. مخاطب شما با دیدن آن، کنجکاو و هیجان زده شده و بر روی آن کلیک خواهد کرد!

سراغ سرچ کنسول بروید

یکی از ترفندهای سئو که بسیار مفید است و ما هم بسیار از آن نتیجه گرفتیم استفاده از سرچ کنسول است، این ترفند سئو برای افرادی قابل اجراست که حداقل چند ماه از شروع فعالیت سایتشان گذشته و از گوگل بازدید دارند. اگر شرایطتان به این صورت است؛

به سراغ سرچ کنسول سایتتان بروید.

روی دکمه open report کلیک کنید 

در صفحه بعد گزینه های تعیین شده در تصویر (click-impression) را فعال کنید. بعد از این، صفحه را به پایین اسکرول کنید. در این صفحه کلماتی که سایتتان به کمک آن از گوگل ورودی کسب کرده را مشاهده میکنید. حالا با کلیک روی گزینه impression که در کنار کلمات قرار گرفته، ترتیب نمایش کلمات را طبق تعداد نمایش در گوگل میکنید.

این یعنی تعیین میکنید کلماتی از سایتتان در بالای این لیست قرار بگیرند که impression یا همان بازدید بالایی در نتایج گوگل داشته اند. در ادامه هر کدام از کلماتی که ایمپرشن بالا اما نرخ کلیک پایین (CTR) دارند را مشخص کنید. اینها کلماتی هستند که در صفحات اول گوگل بوده اند اما نتوانسته اند کلیک زیادی از کاربران جذب کنند.

روی هر کلمه کلیک کنید و ببیند کلمه مورد نظر روی چه صفحه ای سئو شده. در سایتتان به سراغ این صفحات رفته و 3 کار انجام دهید:

  1. عنوان این صفحات را جذاب تر از قبل بنویسید. برای نوشتن عنوان جذاب از کلمات قدرت، اعداد و… استفاده کنید،
  2. مقدمه این مقالات را به کمک داستان، مثال و… جذاب تر کنید،
  3. اگر میتوانید، متن صفحات را به کمک مطلب مفید آپدیت کنید.

به این ترتیب شما در مرحله اول باعث افزایش رتبه این صفحات شده و در ادامه با عنوان های جذاب، نرخ کلیک آنها را بالا میبرید. اگر این فعالیت و ترفند سئو را روی چندین صفحه از سایتتان انجام دهید، در مدت کوتاهی با جهش ناگهانی تعداد بازدید کنندگان سایت روبرو میشوید.

محتوای خود را برای پاسخ برجسته گوگل بهینه کنید

بیش از 50% از پاسخ برجسته ها یا Featured snippets در نتایج گوگل ظاهر می شوند. اگر محتوای خود را بر اساس فاکتور های پاسخ برجسته گوگل بهینه کنید، شانس بهتری برای صفحه اول و بالاتر از دیگران دیده شدن را خواهید داشت.

می توانید با انجام راهکار های ساده زیر، شانس خود را در این قسمت امتحان کنید:

  • از سوالات متداول استفاده کرده و پاسخ های خود را به صورت جدول، لیست یا پاراگراف های 46-84 کلمه ای بنویسید.
  • محتوای خود را با زیرعنوان های سوالی جدا کرده و به هرکدام پاسخ جداگانه بدهید
  • از کلمات کلیدی اصلی همانطور که در عنوان استفاده شده، در پاراگراف پاسخ برجسته استفاده کنید

از URL شامل کلمات کلیدی و در عین حال کوتاه استفاده کنید

URL ها یکی دیگر از روش ها و ترفند های مورد استفاده در سئو برای مبتدیان به حساب می آیند.

برای موتورهای جستجو و همچنین کاربران، یک آدرس کوتاه، توصیفی و سازماندهی شده بسیار مفید است. این به کاربران و خزنده های جستجوگر کمک می کند تا بفهمند در کدام قسمت سایت هستند و یک نظم کلی به معماری سایت شما می بخشد.

نکاتی درمورد انتخاب URL:

  • شامل کلمه کلیدی کانونی باشد
  • در صورت امکان حداکثر از 5 کلمه یا کمتر از آن استفاده شود
  • بین کلمات از خط فاصله (-) استفاده شود
  • تمامی حروف مورد استفاده در آدرس، حروف کوچک باشند
  • از استفاده آپوستروف (‘) یا هشتگ (#) خودداری شود

بروز رسانی کردن

نکته مهم دیگر در ارتقا سئو سایت این است که مقاله های قدیمی خود را بروز کنید. آپدیت کردن یکی از مولفه های گوگل برای ارزش گذاری سایت است. رها کردن مقاله ها به حال خودشان بعد از انتشار، جفا در حق خودتان و آنها است. حتما بعد از مدتی به مقاله های قدیمی سر بزنید.

آنها را دوباره بخوانید، ایرادتشان را اصلاح کنید و لینک های داخلی و خارجی جدیدی به آنها اضافه کنید. و یا اطلاعات تازه ای به آن بیفزایید. همچنین با این کار به نقاط ضعف و قدرتتان پی می برید و می توانید به مرور به سمت رشد حرکت کنید. این عمل در افزایش رنک سایت در گوگل و بالا بردن سئو سایت نیز بسیار موثر است.