کاربردی ترین ترفندهای یوتیوب

یوتیوب برای همه شناخته شده است سرویسی که امکان اشتراک گذاری فیلم و ویدیو را فراهم کرده است. اگر بگوییم یوتوب یکی از محبوب ترین وبسایت ها در سراسر جهان است بیراه نگفته ایم. تقریباً هر ویدیویی که به طور گسترده در اینترنت منتشر می شود (موزیک ویدیو، کمدی و یا آموزشی) در نهایت راه خود را به سرویس یوتوب باز می نمایدتبدیل شدن به یک YouTuber (یوتیوبر؛ یعنی کسی که کانال فعالی در یوتیوب دارد) موفق در واقع به معنای پیروی از برخی دستورالعمل های اساسی، دانستن تفاوت بین نکاتی که به کار می آید و آنهایی که کاربردی نیستند، و امتحان کردن نکات مختلف یوتیوب و تطبیق آنها با کانال شما است.

مرتباً ویدئوهای مد نظرتان را پست کنید.

باید به طور مرتب به ارسال مطالب عادت کنید. نمی توانید هر دو ماه یک بار ویدئویی را ارسال کنید و انتظار داشته باشید که دنبال کننده ها؛ فیلمی را که به اشتراک گذاشته اید تماشا کنند. برای اینکه مخاطبین را به کانال خود علاقه مند کنید؛ باید فعال باشید.

بهترین کار این است که به بینندگان خود اجازه بدهید که به هنگام آپلود کردن ویدیوهای جدید، اطلاع پیدا کنند؛ همچنین وعده های خود را در مورد ارائه مطالب جدید باید عملی کنید.

معمولاً هر چند وقت یک بار؛ باید ویدئوی جدیدی آپلود کنید؟ این موضوع بستگی به نوع کانال شما دارد. به عنوان مثال ، در مورد ولاگ ها ، مجبور می شوید بیشتر و حتی به صورت روزانه وقت بگذارید. برای انواع دیگر کانال ها ارسال مطالب به صورت یک بار در هفته روش خوبی است.

هر برنامه و زمانبندی را که انتخاب می کنید، اطمینان حاصل کنید که می توانید به آن پایبند باشید. اگر به مخاطبان خود بگویید که هر شنبه مطلب جدید را ارسال می کنید اما اینطور نباشد، بازدیدکننده های تان، اعتماد به شما را از دست می دهند و کانال شما مورد توجه قرار نمی گیرد. قبل از تصمیم گیری در مورد زمانبندی ارسال خود، در مورد این که چقدر زمان برای تولید فیلم جدیدتان دارید، فکر کنید تا بعداً بد قولی نکنید. برای برنامه ریزی، فقط چند ماه آینده را در نظر نگیرید. بلکه برنامه های بلند مدت خود را نیز لحاظ کنید.

برای مبتدیان، این یک نکته مهم برای شروع کار در یوتیوب است زیرا بیشتر مبتدیان قدرت جذب هواداران خود را به واسطه ی یک برنامه زمانی خاص دست کم می گیرند.

تبدیل بخشی از ویدیو به تصاویر متحرک GIF : 

اگر یک بخشی از ویدیو در یوتیوب نظر شما را جلب کرده می توانید آن را به تصویر متحرک گیف GIF تبدیل کنید، برای این کار کلمه gif را قبل از کلمه یوتیوب در فیلد تب مرورگر وارد کنید درست مانند gifyoutube.com ، به صفحه منتقل شوید.

از طریق این صفحه می توانید بخش معینی را که می خواهید به تصویر متحرک تبدیل کنید، انتخاب نمایید به شرطی که از 15 ثانیه بیشتر نشود همچنین می توانید متن و استیکر به تصاویر متحرک اضافه کرده و ذخیره نمایید.

نمایش بخشی از ویدیو

فرض کنید در زمان ۳ دقیقه و۲۲ ثانیه نمایش واقعی یک ویدیو شروع میشود و شما میخواهید از این زمان ویدیو را نمایش دهید ،برای اینکار در آخر URL ویدیو این کد را اضافه کنید

#t=03m22s (#t=XXmYYs for XX mins and YY seconds)

توجه کنید کد۰۳m22s یک مثال است وشما باید زمان دلخواه خود را به جای این کد وارد کنید.

 

 

مخفی کردن search box

search box زمانی که شما یک ویدیو را در یک صفحه قرار داده باشید نمایش داده میشود،برای مخفی کردن search box کد &showsearch=0′ به URL ویدیو اضافه کنید.

 

 

پرش برای نمایش ویدیو

به طور مثال برای پرش از ۳۰ ثانیه اول ویدیو و دیدن ادامه آن کد ‘&start=30′ را وارد کنید،به جای عدد ۳۰ مدت زمان دلخواه خود را به ثانیه وارد کنید.

 

نمایش خودکارو ویدیو

در حالت عادی وقتی شما یک ویدیو را در صفحه ای قرار میدهید،ویدیو بارگذاری میشود و کاربر باید بر روی دکمه Play کلیک کنید تا ویدیو نمایش داده شود،اگر میخواهید ویدیوبه صورت اتوماتیک نمایش داده شود این کد را‘&autoplay=1′ به بخشی از embed url خود اضافه کنید.

 

تکرار کردن ویدیو

برای تکرار کردن دوباره ویدیو بدون دخالت کاربر از این کد ‘&loop=1 استفاده کنید.

 

غیر فعال کردن نمایش ویدیو های مرتبط

 

برای غیرفعال کردن بخش نمایش ویدیو های مرتبط Youtube در ویدیو شما کد ‘&rel=0′ را به آخر embed code اضافه کنید.

شاد و رنگی کردن محیط یوتیوب :

 

یکی از بهترین ترفندهای شناخته شده تایپ کردن عبارت dog meme در قسمت نوار جستجوی وبسایت یوتیوب است. با انجام این کار فونت یوتیوب تغییر کرده و رنگ های شادتری در آن به ایفای نقش می پردازند. این موضوع به همین جا ختم نمی شود؛ با نوشتن عبارت do the harlem shake در نوار جستجو یک دکمه ی مکث کنار آیکن یوتیوب در قسمت بالا و سمت چپ صفحه نمایان شده و موزیکی شاد برای شما پخش می شود.

 

هنگامی که در حال مشاهده ی یک ویدیو هستید کلمه ی awesome را از طریق کیبورد خود (نه در قسمت جستجو!) بنویسید. پس از انجام این کار، نوار پیشرفت ویدیو تغییر شکل داده و به شکل رنگارنگ و فلش زن در خواهد آمد.

نام شما به طور کلی باید در دسترس باشد.

آیا برای کانال خود نام جذاب، به یاد ماندنی و ایده آلی انتخاب کرده اید؟

قبل از این که نام گروه تان را در یوتیوب جستجو کنید؛ خوب است بدانید که اکثر مبتدیان به دلیل تشابه اسم گروه شان با گروه های دیگر؛ نمی توانند در دسترس بودن گروه خود را به درستی بررسی کنند. قبل از اتخاذ این تصمیم، لحظه ای به بررسی سیستم عامل های دیگر بپردازید.

از کجا به دنبال دسترسی کانالمان باشیم؟

شما برای تبلیغ کانال خود از رسانه های اجتماعی استفاده خواهید کرد، بنابراین مجبورید صفحات اجتماعی مربوط به کانال یوتیوب خود را در آن رسانه های اجتماعی تنظیم کنید. با نام صفحه ی خود مشکلی نخواهید داشت زیرا می توانید نامی مشابه افراد دیگر انتخاب کنید. اما، علاوه بر نام، در اکثر سیستم عامل های اجتماعی نیز؛ شما یک نام کاربری دارید که افراد برای آسان تر پیدا کردن شما یا منشن کردن شما در پست ها از آن نام کاربری استفاده می کنند. می توانید این مورد را بیشتر در توییتر مشاهده کنید، اما می توانید در فیسبوک نیز یک نام کاربری داشته باشید.

یک لحظه نگاه کنید تا ببینید آیا نامی که انتخاب کرده اید در این سیستم عاملها موجود است یا خیر. بهتر است نام کاربری مشابهی را برای همه ی سیستم عامل ها انتخاب کنید زیرا پیدا کردن شما برای افراد راحت تر می شود. برای تأیید نام کاربری در تمام سیستم عامل های اجتماعی می توانید از ابزاری مانند Namechekr استفاده کنید.

حرکت و انتقال سریع در تایم لاین هر فیلم :

برای حرکت و انتقال سریع در تایم لاین هر فیلم، از شماره های موجود در صفحه کلید استفاده کنید. شماره های کیبورد از ۱ تا ۹ می توانند شما را در طول فیلم جا به جا کنند. بنابر این، اگر برای مثال شما کلید شماره ۲ را فشار دهید، به قسمتی از فیلم که ۲۰ درصد از آن گذشته منتقل می شوید. فشار دادن کلید شماره ۰ نیز باعث آغاز مجدد فیلم می شود.

 

اضافه کردن واترمارک به یک ویدیوی خاص :

اگر ویدیوهای مختص به خود را به طور منظم در یوتیوب آپلود می کنید و می خواهید که این موارد واترمارک اختصاصی شما را با خود به همراه داشته باشند یک راه آسان برای انجام این کار در یوتیوب وجود دارد. پیش از هر چیزی روی آیکن حساب کاربری خود در بالا و سمت راست وبسایت یوتیوب کلیک و گزینه ی Creator Studio را انتخاب نمایید.

 

از منویی که در سمت چپ صفحه ی نمایش ظاهر می شود گزینه ی Channel و پس از آن Branding را انتخاب کنید. در این جا می توانید از گزینه ی Add Watermark استفاده کنید. با انجام این کار قادر هستید فایلی که روی رایانه خود ذخیره کرده اید را آپلود کرده و روی ویدیوی خود قرار دهید.

بنابر پیشنهاد یوتیوب سعی کنید بیشتر از واترمارک های تک رنگ و شفاف بهره بگیرید.

سئو؛ سئوی یوتیوب

حتماً می دانید که برای آن که فیلم های شما در یوتیوب تماشا بشوند؛ باید رنکینگ و رتبه خوبی در این سایت داشته باشند.

به همین دلیل می خواهید هر ویدیویی را که در کانال خود بارگذاری و آپلود می کنید؛ به درستی بهینه سازی کنید. این موضوع البته یکی از بهترین نکات برای دست یابی به یک کانال یوتیوب موفق نیست. این نکته اصلی است که به محض شروع بارگذاری مطالب در مورد جنبه های فنی، باید آن را به خاطر داشته باشید.

سئو و کیفیت

سئو، به هر حال ، کیفیت فیلم را تضعیف نمی کند زیرا کیفیت چیزی است که باعث می شود مردم به تماشای خود ادامه دهند. و اگر افرادی که درحال تماشا هستند، ویدئوی شما را بپسندند و به اشتراک بگذارند، رتبه و رنکینگ ویدیوی شما افزایش می یابد زیرا تعامل مخاطبان بخش بزرگی از رتبه بندی یوتیوب را شامل می شود.

اما حتی اگر کیفیت فیلم شما در بهترین نقطه است ، شما همچنان باید فیلم های خود را بهینه سازی کنید تا به الگوریتم یوتیوب بگویید ویدیوهای شما در مورد چه موضوعی است و چه زمانی آنها باید به عنوان نتیجه نمایش داده شوند.

** چگونه بهینه سازی فیلم های خود را شروع کنیم؟ **

برای موفقیت در سئوی یوتیوب، ابتدا باید کلید واژه های مناسب برای فیلم های تان را مد نظر قرار دهید. تقاضای زیاد و کلید واژه هایی که رقابت کمتری دارند؛ بهترین انتخاب ها هستند زیرا رتبه بندی برای آنها آسان تر است؛ افراد در جستجوی موضوعی هستند و بنابراین شما با انتخاب این موضوع ترافیک سایت را به سمت فیلم های خودتان سوق می دهید. پس از تصمیم گیری در مورد کلید واژه ها و ایجاد فیلم خود ، عاقلانه از کلید واژه های تان استفاده کنید.

از کلید واژه اصلی خود در موارد زیر استفاده کنید:

·         عنوان

·         برچسب ها

·         شرح و توضیح

همچنین در صورت مرتبط بودن؛ می توانید از کلید واژه های دیگری نیز استفاده کنید و با این کار خوانایی نسخه از بین نمی رود. اطمینان حاصل کنید که محتوای تان را با به کار بردن بیش از حد کلید واژه ها پر نمی کنید زیرا یوتیوب می تواند این موضوع را تشخیص دهد و شما را به آن خاطر جریمه می کند.

لینک به هر قسمتی از ویدیو :

 

به طور پیشفرض وقتی یک آدرس ویدیو در یوتیوب را در مرورگر خود وارد می‌کنید، محتوای آن از ابتدا و ثانیه صفر پخش می‌شود. اگر تصمیم دارید تا به فردی دیگر تنها بخشی مشخص از یک ویدیو را نشان داده و یا می‌خواهید زمان خود را پای مقدمه خسته‌کننده آن تلف نکنید، می‌توانید با افزودن قسمتی به لینک صفحه، کار پخش را از زمان مورد نظر خود آغاز کنید.

 

این کار را می‌توان به راه‌های مختلفی انجام داد. با اضافه کردن عبارت &t=YmXXs (این عبارت را مستقیما کپی کنید)به صورت دستی به انتهای آدرس اینترنتی ویدیو، به پخش‌کننده اعلام می‌کنید که مایلید تا کار را از دقیقه Y و ثانیه XX از ویدیو آغاز کند. همچنین می‌توان دقیقه را از این عبارت حذف کرده و کار را فقط با ثانیه پیش برد. به عنوان نمونه نوشتن 90s سبب می‌شود تا ویدیو از ثانیه سی‌ام در دقیقه اول آغاز شود

 

اگر مایلید تا کار را با کپی و پیست پیش برده و از روش دستی استفاده نکنید، بعد از توقف ویدیو در ثانیه مورد نظر، بر روی آن کلیک راست کرده و عبارت «کپی‌کردن لینک ویدیو در ثانیه کنونی» (Copy video URL at current time) را انتخاب کنید. در ادامه می‌توانید این لینک را در اختیار هر کاربر دیگری قرار دهید.

لیست های پخش را سازماندهی کنید

همه از سردرگمی و بی نظمی متنفر هستند.

رفتن به یک کانال یوتیوب و صرف زمان برای بالا و پایین کردن یک کانال یوتیوب به منظور پیدا کردن فیلم های مورد علاقه تان، معمولاً با تصمیم “هیچ کس برای این کار وقت نمی گذارد” به پایان می رسد.

چگونه بینندگان را در کانال خود نگه داریم؟

بنابراین شما باید جستجوی مخاطبان تان در میان فیلم های کانال را راحت تر کنید، یک راه حل آسان برای مرتب کردن کانال تان استفاده از پلی لیست ها (لیست های پخش) می باشد. هنگامی که ویدیوهای بیشتری در رابطه با یک موضوع مشابه بارگذاری کرده اید ، آنها را در لیست های پخش سازماندهی کنید.

در استفاده از لیست های پخش، مزایای بیشتری نیز وجود دارد.

·         با استفاده از پلی لیست ها، نرخ باقی ماندن مخاطبان در سایت تان را افزایش می دهید، این مورد؛ معیار بزرگی برای رتبه بندی و رنکینگ یوتیوب است. اگر شخصی با کلیک کردن بر روی یکی از ویدئوهای تان در لیست پخش، آن را تماشا کند ، لیست پخش فعال خواهد بود و فیلم های موجود در آن به صورت خودکار یکی پس از دیگری پخش می شوند. به این ترتیب زمانی که تماشاچیان برای تماشای فیلم های شما صرف می کنند؛ بیشتر می شود.

·         بیشتر فیلم های شما با موضوعی مشابه، به عنوان پیشنهاد نمایش داده می شوند ، به این معنی که احتمال آن که بازدید کننده در کانال شما به تماشا ادامه بدهد؛ افزایش می یابد.

 

استفاده از ویدیوها برای کارائوکه :

 

·         بسیاری از ما همراه با موزیک ویدیوی مورد علاقه ی خود در یوتوب شروع به خواندن می کنیم. در حال حاضر یک راه کارآمدتر برای انجام این کار به سبک کارائوکه وجود دارد. اگر از مرورگر کروم استفاده می کنید افزونه ی رایگان Musixmatch Lyrics را برای یوتیوب نصب کنید.

·          

·         افزونه ی موردنظر از متن ترانه های موجود در Musixmatch استفاده کرده و آن ها را با ویدیوی آهنگ هایی که در حال تماشای آن ها هستیم همگام سازی می کند. این قابلیت بسیار سرگرم کننده است و می توانید از آن برای کارائوکه و مهمانی هایتان استفاده کنید.

·         در غیر این صورت نیز این ترفند به شما کمک می کند تا همزمان با مشاهده ی ویدیو متن موسیقی مورد نظر را نیز به دقت دنبال کنید.