ترفندهای بک لینک سازی

برای ساخت بک لینک باکیفیت باید به این نکته خوب توجّه کنید که قبل از هر کاری، محتوای وب‌سایت خود را ارتقاع دهید، همیشه سعی کنید مطالب دست اول و ناب رو برای تولید محتوا انتخاب کنید و البته به میزان محبوبیّت آن موضوع هم توجّه کنید، اینکار به خودی خود، سبب دریافت بک لینک خواهد شد. اما در ادامه چند روش کاربردی و قدرتمند برای ساخت بک لینک را با هم بررسی خواهیم کرد.


با استفاده از لیست ها، فرآیند بک لینک سازی را سرعت ببخشید

فرض کنید ما در صنعت باغبانی مشغول کار هستیم و می‌خواهیم وبلاگی در مورد باغ پیدا کنیم و از آن ها بخواهیم به محتوای ما لینک بدهند. اولین کاری که انجام می‌دهیم این است که وارد موتور جستجو می‌شویم و عبارت ‘وبلاگ های مرتبط با باغبانی‘ یا عبارت مشابهی را جستجو می کنیم. اینکار قطعا نتایج خوبی در اختیار شما قرار خواهد داد اما باید نتایج بسیار زیادی که در موتورهای جستجو وجود دارد را کاوش کنید تا بتوانید وبلاگ های مرتبط را بیابید. برای اینکه بتوانید به این فرایند سرعت ببخشید، بهتر است دنبال عبارتی همچون ‘فهرست وبلاگ‌های مرتبط با باغبانی‘ بگردید. با این کار در نتایج جستجو لیست‌هایی از وبلاگ هایی که در این حوزه فعالیت دارند را به دست خواهید آورد. اینکار نه تنها به شما کمک می کند وبلاگ ها را سریع تر از آنچه که فکر می‌کنید بیابید، بلکه وبلاگ‌های با کیفیتی را در اختیار شما قرار می دهد.


لینکدین، یکی از بهترین شبکه‌های ساخت بک لینک رایگان

شبکه اجتماعی لینکدین، یکی از معتبرترین شبکه‌های اجتماعی دنیا در دید گوگل است و هر وبمستری، بهتر است فعالیّت خود را (هر چند محدود) در لینکدین شروع کند. در این شبکه معولاً متخصصان در حوزه‌های مختلف فعال هستند و علاوه بر دریافت اعتبار برای وب‌سایت، می‌توان روی افزایش گسترده‌تر کردن شبکه تخصصی خودمان، حساب کنیم.

شما می‌توانید از طریق انتشار مقالات خود دربخش Article شبکه لینکدین، بک لینک رایگان دریافت کنید که خودش به نوعی یک Social Signal هم محسوب می‌شود و شما می‌توانید برای ساخت بک لینک معتبر از این وب‌سایت معتبر، کمک بگیرید.

گرفتن بک لینک از طریق نقد و بررسی مشتری

شما می توانید به راحتی از طریق نقد و بررسی که به از سوی یک مشتری در سایت فروشگاهی قرار می دهید بک لینک به دست بیاورید.

دوستان عزیزم، این را بدانید که فروشگاه های اینترنتی تمایل زیادی دارند که با قرار دادن نظرات مشتریان خود، اعتماد مخاطبان را برای خرید یک کالا بدست بیاورند. چون می دانند که مخاطبان به نظرات مشتریان بیشتر از هر تبلیغ دیگری اعتماد و توجه می کنند.

فروشگاه های اینترنتی در بعضی مواقع لینک وبسایت مشتریان خود را در نقد و بررسی نوشته شده توسط آن ها قرار می دهند تا کاربران و مخاطبان متوجه شوند که این نظرات توسط مشتریان واقعی نوشته شده است. پس از این موقعیت کلیدی حتما استفاده کنید.

بک لینک سازی از طریق اینفوگرافیک هایتان

همانند وبلاگ نویسی مهمان، ایجاد لینک به کمک اینفوگرافیک‌ها نیز در طول سال های اخیر محبوبیت زیادی کسب کرده است. به طور کلی، فرآیند به دست آوردن لینک از طریق اینفوگرافیک‌ها شبیه فرایند بک لینک سازی مبتنی بر محتواست، که قبلا به آن اشاره کرده ایم. اما در این فرایند چند مرحله دیگر نیز وجود دارد که به شما کمک می‌کند لینک‌های بیشتری به دست آورید. تکنیکی که در این مرحله به کار می‌رود بر اساس این حقیقت است که برخی از افراد اینفوگرافیک‌های شما را در سایت خود تعبیه خواهند کرد، اما لینکی به سایت نمی‌دهند. این موضوع تقریبا در میان افراد رایج است. به همین خاطر شانس به دست آوردن لینک کاهش پیدا می کند. 

انتشار پست مهمان

نوشتن و انتشار پست مهمان در دیگر وبلاگ ها یا وبسایت ها یکی از روش های متداول گرفتن بک لینک است.

تنها نکته ای که باید توجه کنید آن است که در وبسایت ها یا وبلاگ هایی اقدام به انتشار پست مهمان کنید که دارای قدرت بالایی هستند و مرتبط با موضوع وبسایت شما باشند. این گونه لینک هایی که بدست می آورید با ارزش خواهند بود.

استفاده از تکنیک مصاحبه

تکنیک مصاحبه یکی دیگر از روش های گرفتن بک لینک است. البته استفاده از این روش مقداری سخت و پیچیده می باشد.

می توانید از دو راه با استفاده از تکنیک مصاحبه لینک بدست بیاورید.

  • به عنوان مصاحبه شونده: اگر شما دارای تخصص و شهرت کافی در زمینه کاری خود باشید، استفاده از این روش راحت تر است. اما اگر همچنان فکر می کنید که به اندازه کافی در زمینه کاری خود توانا هستید، می توانید به وبسایت هایی که با افراد مختلف در زمینه کاری شما مصاحبه می کنند، تماس گرفته و به عنوان داوطلب مصاحبه خود را معرفی کنید. این گونه می توانید تقاضا کنید که در پایان مصاحبه یک لینک به سایت شما اختصاص دهند.
  • به عنوان مصاحبه کننده: مردم بسیار علاقه مند هستند که با نظرات و تفکرات افراد خبره و تاثیرگذار در حوزه صنعت خود آشنا شوند. شما نیز می توانید با یکی از این افراد تاثیرگذار ارتباط برقرار کنید و تقاضا کنید که اجازه دهد مصاحبه ای با او انجام دهید. بعد از انجام مصاحبه از او بخواهید که لینک صفحه مصاحبه را در سایت خود قرار دهد. از این طریق می توانید مقدار بسیار زیادی ترافیک مرتبط برای سایت خود بدست بیاورید.

ساخت بک لینک معتبر با کمک وب‌سایت‌های انتشار مقاله

در ایران و جهان وب‌سایت‌هایی فعال هستند که شما می‌توانید مقالات نوشته شده خود را در آن‌ها منتشر کرده و برای خود به عنوان لینک به منبع اصلی، بک لینک رایگان دریافت کنید. یکی از این وب‌سایت‌ها سایت ویرگول است که قابلیّت ساخت لینک را دارد و علاوه بر اینکه برای لینک‌ سازی مناسب است، می‌تواند بازدیدکننده واقعی را به سمت وب‌سایت شما روانه کند.

اما بهتر است که هنگام حضور در این شبکه‌های اشتراک مقاله، مطالب خود را به صورت نسبتاً کامل منتشر کنید، تا بتوانید کم کم نظرمخاطبان خود را جلب کرده و با بیشتر دیده شدن، مقالات شما، سبب جذب و هدایت افراد به سمت وب‌سایت خود شوید، ضمین اینکه در لابه‌لای نوشته‌های خود، افراد را به دیدن صفحات مختلف وب‌سایت خودتان دعوت می‌کنید و با اینکار، می‌توانید اعتبار دیگر صفحات وب‌سایت خود را هم بیشتر کنید و این یعنی با یک تیر ۲ نشان!

رفع خطاهای ۴۰۴ و جایگزینی با لینک مطلب شما

یکی دیگر از روش های کاربردی برای ساخت بک لینک باکیفیت و قوی ، کمک به رفع خطای ۴۰۴ دیگر وبسایت ها می باشد .
می دانید که خطای ۴۰۴ زمانی پدید می آید که صفحه مورد نظر از روی سرور حذف شده باشد و دیگر دسترسی به آن امکان پذیر نباشد. بنابر این هنگام تایپ آن آدرس URL  در مرورگر ، با خطای ۴۰۴ روبه رو می شویم.
این مورد نه تنها سبب فرار کاربران می شود ، بلکه تاثیر منفی در سئو دارد البته اگر تعدادش زیاد باشد.
چه فرصتی از این بهتر که شما می توانید تعداد خطاهای ۴۰۴ و لینک های مربوط به آن را با ابزار های آنلاین موجود بیابید و به مدیر همان وبسایت های مشابه که یافته اید ، پیشنهاد دهید که برای رفع خطای ۴۰۴ ، آن لینک را با پست مشابه وبسایت شما جایگزین کند ( یک بازی برد برد !)

ساخت بک لینک در ویکی پدیا

 ویکی پدیا یک دانشنامه آزاد است که محبوبیت بالایی نزد گوگل و دیگر موتورهای جستجو دارد . شاید تا به حال از مطالب مفید آن بهره برده باشید. یکی از روش های بسیار کارآمد برای ساخت بک لینک باکیفیت از این وبسایت پر طرفدار ، تصحیح و ویرایش لینک های شکسته ( همان ۴۰۴ ) است و جایگزین کردن لینک وبسایت خودمان به جای این لینک های شکسته .
اما قبل از هرکاری شما باید اعتماد ویکی پدیا را به خود جلب کنید و سپس می توانید از درج لینک ، درون متن های ویرایش شده ، استفاده کنید در غیر این صورت ، لینک وبسایت شما در لیست سیاه قرار گرفته و دیگر نمی توانید بک لینک دریافت کنید.
در ویکی پدیا امکان ویرایش مطالب وجود دارد که شما باید در سایت عضو شده تا بتوانید مطالب  مرتبط با حوزه کاری خود را ویرایش کنید. سعی کنید مدتی فقط اقدام به ویرایش مطالب کنید و حدود ۲۰ تا ۳۰ متن را تغییر دهید تا ویکی پدیا به شما اعتماد کند و بفهمد که قصد spam و ندارید.
سپس می توانید لینک هایی به صفحات وبسایت خودتان هدایت کنید.
دیگر اینکه اگر در گوگل تایپ کنید Site:Wikipedia.org Keyword + “dead link”   با لیستی از نتایجی رو به رو می شوید که منبع آن حذف شده و شما می توانید از صفحات وبسایت خودتان ، به جای منابع حذف شده استفاده کنید .

ساخت مصاحبه ، خوراک لینک دادن است

در میان فرمت ها و اشکال گوناگون محتوا ، مصاحبه با افراد به نام و موفق در حوزه کاری خود یکی از جذاب ترین نمونه های محتوا محسوب می شود. در هر رشته و یا حرفه ای که فعالیت می کنید ، افراد موفق را پیدا کنید . سوالاتی کوتاه از قبل آماده کنید و آن ها را برای شخص مورد نظر ارسال کنید تا به آن ها پاسخ دهد.
البته اگر بتوانید مصاحبه های صوتی و تصویری تهیه کنید که دیگر خیلی خیلی بهتر است و با انتشار آن در وبسایتتان می توانید یک محتوای جذاب برای دریافت بک لینک داشته باشید.

راه اندازی کمپین تحصیلی/ آموزشی

شما می توانید به یک دانشگاه و دانشجویان آن با راه اندازی کمپین تحصیلی/ آموزشی کمک کنید. حتما می دانید که گرفتن لینک از دامنه edu چقدر ارزشمند است و وبمسترها بیشترین تلاش خود را برای گرفتن بک لینک از این دامنه به کار می گیرند.

البته قبل از این که با دانشگاه مربوطه تماس برقرار کنید، باید برای ایجاد یک کمپین تحصیلی/ آموزشی قدرتمند موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • تعیین هدف و وظیفه ای که دانشجو باید انجام دهد
  • معیارهای مشارکت در کمپین
  • نحوه تعیین برنده
  • تعیین پاداش و جایزه برنده
  • تعیین نحوه و مدت زمان ارزیابی دانشجویان

این گونه می توانید یک کمپین تحصیلی/ آموزشی قدرتمند طراحی کنید و با قرار دادن مقالات خود در سایت دانشگاه نسبت به گرفتن بک لینک اقدام کنید.

البته این را بدانید که این روش بسیار وقت گیر است و نیاز به تلاش مستمر دارد. اما دلیل آن که گرفتن بک لینک از دامنه edu است، می تواند اقدامات شما را توجیه کند.

برگزاری مسابقه

یکی از راه های خوبی که می توانید به وسیله آن توجه مخاطبان و کاربران اینترنتی را به برند و سایت خود جلب کنید برگزاری مسابقه است.

با استفاده از تکنیک مسابقه و تعیین پاداش (مادی یا معنوی این بستگی به شرایط شما دارد)، مخاطبان و کاربران اینترنتی سعی بیشتری برای مشارکت در آن می کنند و بعضی از آن ها هم اقدام به قرار دادن بک لینک در وبلاگ ها یا رسانه های اجتماعی خود می کنند تا مخاطبان آن ها هم بتوانند در مسابقه شرکت کنند. به همین راحتی می توانید بک لینک برای سایت خود بدست بیاورید، برند خود را مشهور کنید و ترافیک و مخاطب بیشتری برای سایت خود به ارمغان بیاورید.

پاسخ گویی به شایعات

افراد در دنیای مجازی شایعات مختلفی در رابطه با صنعت، برند و کسب و کار شما می سازند. می توانید با پاسخ گویی روشن و شفاف به این شایعات در یکی از کانال های اجتماعی خود برای سایت بک لینک بدست آورید.

نکته ای که باید توجه کنید آن که به صورت کاملا مودبانه و به دور از هرگونه رفتار پرخاشگرانه پاسخ شایعات را بدهید. این گونه کاربران تمایل بیشتری برای تعامل با شما پیدا می کنند و با علاقه کامل به صفحه اجتماعی یا وبسایت شما لینک اختصاص خواهند داد.


گوگل ادوردز و مزایای آن

گوگل ادوردز چه مزایای دارد؟ تا بحال هنگام جستجوی عبارتی در گوگل به نتایجی که با علامت AD دیده می شوند دقت کرده اید؟ میدانید که این علامت چرا برای دیگر وب سایت ها مشاهده نمی شود؟ یا چرا وب سایت هایی که دارای علامت AD هستند معمولا در ابتدای صفحه نتایج گوگل ظاهر می شوند؟ این وب سایت از سیستم تبلیغاتی گوگل استفاده نموده اند تا بتوانند میزان فروش و اراده خدمات خود را افزایش دهند. با همراه باشید تا شما را با این سیستم تبلیغاتی به عبارت دیگر گوگل ادوردز آشنا کنیم و مزیت های آن را برایتان روشن سازیم. در صورت نیاز به مشاوره رایگان و اطلاع بیشتر از هزینه های استفاده از تبلیغات کلیکی گوگل با متخصصین ما در ارتباط باشید.

09196218447

گوگل ادوردز چیست؟

یکی از دغدغه های وب مستران بعد از راه اندازی وب سایت، افزایش میزان ترافیک ورودی و در نتیجه ی آن افزایش میزان فروش می باشد پس باید وب سایت خود را به کمک سئو برای موتورهای جستجو همچون گوگل بهینه سازی کنند. اما راه دیگری نیز وجود دارد تا به وسیله آن ترافیک بیشتری را به وب سایت خود هدایت کنند. ادوردز یک سیستم تبلیغاتی ارائه شده توسط گوگل می باشد که به شما کمک می کند تا بازاریابی خدمات و محصولات خود را توسعه دهید. روش کار این سیستم بازاریابی به این گونه می باشد که شما برای کلمه ای کلیدی هزینه را پرداخت می کنید تا برای آن کلمه کلیک دریافت نمایید. اما فراموش نکنید که گوگل تنها با هر کلیک روی کلمه ی کلیدی مشخص شده از هزینه پرداختی شما کسر می کند. به عبارت دیگر می توان گفت که روش کار گوگل ادوردز به صورت Pay Per Click یعنی پرداخت به ازای هر کلیک می باشد. شما می توانید وب سایت هایی که از این سیستم تبلیغاتی گوگل استفاده می کنند را با علامت AD تشخیص دهید. استفاده از google ads مزیت های قابل توجهی داشته که در ادامه آن ها را بررسی خواهیم کرد

مزایای تبلیغات گوگل ادوردز

کاربران  روزانه به منظور دستیابی به محصولات و خدمات مورد نیاز خود از اینترنت استفاده می کنند و معمولا به وب سایت هایی سر می زنند که جز نتایج اولیه باشند. از این رو وب مستران برای آن که بتوانند کاربران بیشتری را به سمت وب سایت خود جذب کنند از تکنیک هایی همچون تبلیغات کلیکی گوگل استفاده می کنند که بتوانند جز ابتدایی ترین نتایج جستجو قرار گیرند تا به وسیله ی آن به هدف خود نزدیک شوند. این تبلیغات مزایای قابل توجه ای را به دنبال دارد.

1) آگاهی کاربران از برند شما: از قدیم الایام صاحبان کسب و کار برای افزایش میزان فروش خود از روش های تبلیغاتی گوناگونی مانند بنر، روزنامه و تلویزیون استفاده می کردند که علاوه بر صرف انرژی بسیار و هزینه ی بالا نتیجه ی مطلوب خود را از آن دریافت نمی کردند. اما امروزه با پیشرفت اینترنت می توانید به کمک گوگل ادز هنگامی که کاربران به دنبال محصولات موردنظر خود هستند برند خود را به اطلاع مخاطبانتان برسانید.

2) نتیجه گیری سریع تر نسبت به سئو: همانطور که در ابتدا به آن اشاره نمودیم برای آن که جز نتایج اولیه موتورهای جستجو همچون گوگل قرار بگیرد تا کاربران بیشتر از وب سایت شما دیدن کنند لازم تا آن را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید. انجام عملیات سئو به منظور بهینه سازی سایت کمی زمان بر خواهد بود اما با استفاده از گوگل ادوردز می توانید زودتر به نتیجه دلخواهتان نزدیک شوید.

3) کسب رتبه ی بهتر در صفحه نتایج گوگل: رقابت بر سر کسب رتبه بالا در گوگل کار دشواری است چرا که رقبای زیادی برای دستیابی به این هدف دست به کار شده اند از این رو برای آن که بتوانید سریع تر به نتیجه مطلوب خود برسید و رتبه ی بهتری را در صفحه نتایج گوگل کسب کنید، google ads بهترین گزینه می باشد.

4) کسب ترافیک ارگانیک: یکی دیگر از قابلیت ها و مزایای گوگل ادوردز اینست که می توانید با مشخص نمودن موقعیت جغرافیا و نوع دستگاه مورد استفاده کاربران، تبلیغات خود را برای آن ها به نمایش بگذارید و هدفمند تر ترافیک جذب نمایید. به عنوان مثال ممکن است که کالا یا خدمات شما فقط مختص به دستگاه های کامپیوتری می باشد از این رو با مشخص کردن نوع دستگاه تبلیغات را تنها برای کاربرانی که از کامپیوتر استفاده می کنند نشان داده شود.

5) انعطاف پذیر است: یکی از مهمترین قابلیت های این سیستم تبلیغاتی انعطاف پذیری در شخصی سازی کمپین های تبلیغاتی است. به عنوان مثال می توانید به راحتی افزونه هایی را اضافه کنید یا تبلیغ خود را برای کاربرانی که از پلتفرم هایی همچون Gmail، Youtube استفاده می کنند نیز نمایش دهید.

6) امکان اندازه گیری تبلیغات گوگل: شما می توانید به کمک google ads میزان برگشت سود را بررسی کرده یا تعداد لید را محاسبه کنید در صورتی که در تبلیغات آفلاین نمی توانید تشخیص دهید که مشتریان از کدام روش جذب شده اند.