ترفند ساخت جامدادی با ابزار دور ریختنی

جامدادی یکی از وسایل ضروری برای دانش آموزان، دانشجویان، شاغلین و تمام کسانی است که از ابزارهای مخصوص نوشتن از جمله مداد، خودکار، روان نویس، خودنویس و… استفاده می کنند. جامدادی ها مدل های مختلفی دارند که می توان آنها را به راحتی از بازار خریداری نمود، اما گاهی افراد خلاق و هنرمند سعی می کنند خود اقدام به ساخت مدل های مختلف جامدادی نمایند. جامدادی های رومیزی یکی از این مدل های جامدادی می باشند که برای افراد در سنین مختلف کاربرد دارند،

جامدادی رومیزی نمدی

نمد ها از جمله وسایلی هستند که از وقتی سرو کله شان پیدا شده صد کاربرد جدید و به درد بخور پیدا کرده اند که یکی از آنها ساخت انواع و اقسام جامدای از جمله جامدادی های رومیزی است ، شاید فکر کنید کار کردن با نمد کار سختی است و نیاز به آموزش های مفصل دارد اما با یک نگاه ساده به جامدادی نمدی رومیزی بالا متوجه میشوید نباید کار را آنقدر ها هم سخت بگیرید برای ساخت جامدادی بالا کافی است که یک لیوان به درد نخور مثل یک قوطی خالی پیدا کنید و روی آن را با نمد سیاه بپوشانید بعد یک عالمه مثل کوچک از نمد های رنگارنگ ببرید و روی لیوان به صورت شکل بچسبانید و یک جامدادی نمدی رومیزی خاص بسازید که هم خرده ریز های روی میزتان را سامان میدهد هم خودش یک وسیله تزیینی زیبا برا رنگی رنگی کردن میز تحریر شماست

جامدادی رومیزی  با کنف

کنف ها به خاطر رنگ آمیزی و جنس خاصی که دارند حس ساده و اسپرتی به وسایل تزیینی میدهند ، ضمن این که ارزان قیمت و در درسترس هستند و کار کردن با آنها کار ساده ای است ، با نگاهی به شکل بالا متوجه میشوید چقدر ساده و زیبا میتوانید با استفاده از مقداری کنف یا کانوا رنگ یک جامدای خاص رومیزی بسازید و پر از مداد رنگی و ابزار هایی کنید که روی میز شما را به هم ریخته و بی نظم کرده اند.


جامدادی رومیزی چوبی

چوب ها از زمان غار نشینی تا الان همیشه پرچم دار ساخت انواع ابزار و وسایل خانه و کار و غیره بوده اند در اینجا هم با دیدن مدل ها و ایده های ساخت جامدای های رومیزی متوجه میشوید با یک کنده کوچک از چوب میتوانید کارهای زیبا ، شیک و جالبی تنها با چوب انجام دهید یا مثلا با کنار هم قرار دادن چند عدد چوب بستنی به درد نخور میتوانید یک جامداد زیبا شیک و زیبا برای روی میز تحریرتان بسازید . بجز عکس بالا ایده های دیگری نیز با استفاده از چوب بستنی در این نوشته هست که میتواند الهام بخش شما در ساخت جامدای های رومیزی ساده و زیبا باشد .


جامدادی رومیزی دخترانه

برای ساخت جامدای های رومیزی که حال و هوایی دخترانه تر داشته باشند چند نکته را فراموش نکنید ، اول این که لازم نیست همه چیز را صورتی کنید ، رنگ ها را دریابید که همه دنیایی از شگفتی هستند حتی اگر صورتی جزء خط قرمز های شماست سعی کنید از تکریب رنگ صورتی در کنار سفید ، خاکستری ، سبز آبی و سبز ملایم و … استفاده کنید ، گل گلی های معروف را فراموش نکنید ، مثلا میتوانید به جای نمد های ساده از نمد های گل گلی موجود در بازار کمک بگیرید یا اصلا اگر دستی در هنر بافتن حالا چه میل بافی چه قلاب بافی دارید خودتان دست به کار شوید و یک لباس رنگی رنگی زیبا روی قوطی پلاستیک یا فلزی ببافید و یک جامدادی بافت رومیزی داشته باشید . کلی ایده خلاقانه هست که اگر با ذوق و سلیقه دخترانه ترکیب شود عالی خواهد شد .


ساده ترین وسیله ایی که می توانید برای درست کردن جامدادی استفاده نمایید، رول دستمال توالت است. از این رول ها قبلا در ساخت کاردستی با کاغذ و مقوا نی استفاده می نمودیم، حال برای درست کردن جامدادی از چند رول استفاده کنید، آنها را کنار هم بچسبانید و روی آنها را تزیین یا نقاشی نمایید و به عنوان جامدادی روی میز تحریر استفاده نمایید.

از ظرف های شیشه ایی یا پلاستیکی سس، ترشی مربا و… نیز می توانید به عنوان جامدادی استفاده نمایید. برای این کار ابتدا آنها را بشویید و خشک کنید سپس شروع به رنگ آمیزی و نقاشی نمود و طرح دلخواه را ایجاد نمایید. بعد از خشک شدن رنگ از این ظرف ها می توانید به عنوان محلی برای قرار دادن مداد و خودکار استفاده نمایید.

حال به سراغ قوطی های فلزی رب و دیگر کنسروها بروید و بعد از تمیز کردن آنها با انواع وسایل تزیینی، این قوطی های ساده را به جامدادی های زیبایی تبدیل نمایید. توجه داشته باشید که این کار کاملا سلیقه ایی است و شما با هنر وو خلاقیت خود می توانید صاحب زیباترین جامدادی های دست ساز شوید.

برای درست کردن جامدادی رومیزی از بطری های پلاستیکی و یا هر گونه ظرف پلاستیکی و یکبار مصرف نیز می توان استفاده نمود و با تزیین آنها صاحب جامدادی زیبایی شد.

ساخت جامدادی عروسکی با وسایل دورریختنی

ابتدا باید بطری شامپو را از قسمت بالا برش زده و محل قرار دادن مداد ها را مشخص کنیم.با پلاستیکی که از قسمت برش زده ی بطری شامپو به دست می آید می توان دست های جامدادی عروسکی را برش زد و جسباند.در قسمت جلوی جامدادی بنا به سلیقه دهان و چشمان عروکس جامدادی را بچسبانید و در انتها با قرار دادن یک تکه چسب در قسمت پشت جامدادی ان را به دیوار بچسبانید. البته این جامدادی به صورت رومیزی هم قابل استفاده است.






نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد